השוק

בנק לאומי רוכש תיק הלוואות צרכניות של 60 מיליון שקל

על פי גורמים בשוק ההון בנק לאומי החליט להגדיל את חלקו באשראי בנקודות המכירה ומכאן הבנק רכש תיק של 60 מיליון שקל מחברת הפינטק פיימנט; אם העסקה נשמעת לכם מוכרת הרי שמדובר בעסקה דומה לזו של בנק הפועלים ובלנדר
ניצן כהן | 
יניב גילאור (צילום יחצ)
בנק לאומי רוכש תיק הלוואות צרכניות של 60 מיליון שקל. כך נודע ל-ice. על פי גורמים בשוק ההון מדובר בהחלטה להגדיל את היקף ההלוואות הקטנות יחסית של הבנק שמיועדות לצריכה פרטית. העסקה מתבצעת באמצעות רכישת תיק של חברת הפינטק פיימנט (PAYMENT) שזו תהיה עסקה שנייה עבורה.
אם העסקה הזו נשמעת לכם מוכרת הרי שעסקה דומה עשה לא מכבר בנק הפועלים שחתם על עסקת מימון עם בלנדר. בשונה מהעסקה הזו שהיא למעשה עסקה לרכישת התיק עם המחאת זכויות כך שהבנק מקבל עסקה מוגמרת, הרי שהפועלים העמיד לבלנדר כסף שהיא בתורה נותנת אותו לצרכנים.
 
חברת הפינטק פיימנט היא גוף מעניין. באופן עקרוני ובשונה מבלנדר היא מממנת עסקאות גדולות יחסית כשעסקה ממוצעת שלה עומדת על 35 אלף שקל. המימון של פיימנט ניתן בדרך כלל לעסקאות של מימון טיפולים רפואים כמו טיפולי שיניים, טיפולים אסטטטים ועוד. בשורה התחתונה ההלוואות לא "יושבות" על המאזן של פיימנט אלא נמכרות ומומחות לגורמים אחרים.
העסקה הקודמת של פיימנט הייתה עם חברת עמיתים שנחשבת לאחד הגופים המוסדיים הגדולים והמעניינים בישראל והיא רכשה מהחברה תיק הלוואות של 120 מיליון שקל בעסקה שהושלמה לא מכבר.
פיימנט נמצאת בבעלות של גילאור יניב שמחזיק 23.5% מהחברה, יוחנן גיא שמחזיק ב-17.6% מהחברה ובית ההשקעות מור שמחזיק ב-10.3% מהחברה.
את הרבעון הראשון של השנה סיימה פיימנט עם הכנסות של 9.8 מיליון שקל, כפול מההכנסות ברבון המקביל אשתקד. רווח תפעולי של 3.8 מיליון שקל (פי 3 מהרווח התפעולי ברבעון המקביל) ועם רווח נקי של 2.8 מיליון שקל (פי 2.5 מהרווח ברבעון המקביל אשתקד.  יקף המאזן של החברה הסתכם בתום הרבעון הראשון של השנה ב-188.7 מיליון שקל וההון העצמי שלה הסתכם ב-56.2 מיליון שקל.
החברה נסחרת בבורסה לפי שווי של 135.2 מיליון שקל כשמתחילת השנה עשתה המניה ראלי של 16.5% כשהחודש עלתה ב-4.6%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה