השוק

חקלאות ישראלית באירופה: חברת האגרוטק שתשווק דשן ביולוגי באוסטריה

גרייס ברידינג, שעוסקת בפיתוח תחליפים ביולוגיים המספקים פתרונות טבעיים ויעילים יותר לחקלאים, מודיעה על קבלת אישור רישום מסחרי ראשון באירופה למוצר הדשן הביולוגי שלה (NFT) תחת השם ״אדיר״
מערכת ice | 
גרייס ברידינג (צילום יחצ)
חברת האגרוטק גרייס ברידינג, שעוסקת בפיתוח תחליפים ביולוגיים המספקים פתרונות טבעיים ויעילים יותר לחקלאים, מודיעה על קבלת אישור רישום מסחרי ראשון באירופה למוצר הדשן הביולוגי שלה (NFT) תחת השם ״אדיר״. זהו האישור הראשון שגרייס ברידינג מקבלת באיחוד האירופי, והוא יאפשר לה לקבל אישורים דומים במדינות נוספות באיחוד על בסיס הסכמי הכרה משותפת.
במאי 2023, גרייס ברידינג קיבלה את אישור הרישום המסחרי הראשון שלה לדשן ביולוגי בברזיל, המאפשר לה להיכנס לשוק הברזילאי בהתאם לתוצאות המחקרים שבדקו את יעילות המוצר. במסגרת הניסויים, הדשן הביולוגי של החברה נמצא כבעל יכולת להפחית את פליטות גזי החממה המזיקים תוך הגברת היבול בתירס וחיטה.
 
אישור הרישום של ה״אדיר״ באוסטריה תחת הקטגוריה של ״משפר קרקע״, מאפשר למוצר להיכנס לשוק המקומי ולספק לחקלאים חלופה בת קיימא לדשנים הסינטתיים המזהמים. האישור ניתן בתמיכת SCC: Scientific Consulting Company GmbH והוענק מטעם המשרד הממשלתי האוסטרי לבטיחות מזון בהתאם לחוק הדשנים האוסטרי משנת 2021. באוסטריה, המוצר ״אדיר״ ישמש עבור גידולי החיטה והתירס. גידולם מצריך שימוש בדשנים מבוססי חנקן ומהווה 43% מכלל השימוש בדשנים אלו ברחבי האיחוד האירופי.
מוצר הדשן הביולוגי של גרייס ברידינג מאפשר לחקלאים להפחית משמעותית את התלות בדשנים סינטתיים כגון אוריאה, דשן מבוסס חנקן שהשימוש בו מסב נזק אקולוגי משמעותי לסביבה. השימוש ב-NFT של גרייס ברידינג, שמגביר את קשירת הפחמן בקרקע ומוזיל משמעותית את עלויות הדישון, הוכח כמפחית את פליטות הפחמן, דבר הכרחי למאבק בהתחממות הגלובלית.
״המלחמה באוקראינה, שפגעה קשות בשרשרת האספקה של דשנים סינתטיים פתחה את עיניהם של מחוקקים ורגולטורים לצורך במציאת אלטרנטיבות״, אומר אסף דותן, מנכ״ל גרייס ברידינג. ״הדשן הביולוגי שלנו, שייקרא ׳אדיר׳, מקבל כעת דריסת רגל משמעותית בשוק האירופי, ויענה על קושי בשרשרת האספקה שנוצר בשל המלחמה הקשה. אחרי שהוכחנו את היכולת של הדשן הביולוגי שלנו להפחית את פליטת גזי החממה ולהגדיל את היבול, הצלחנו לקבל אישור רישום בברזיל, שוק מפתח בתחום, ואנחנו כעת ממשיכים את המומנטום גם באירופה״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה