השוק

איטורו חוטפת תביעה מאוסטרליה: גרמה להפסדים אצל עשרות אלפי לקוחות?

הרשות לניירות ערך האוסטרלית החליטה לתבוע את חברת איטורו בעקבות הפסדים של כ-20 אלף מלקוחות החברה באוסטרליה. ברשות טוענים כי החברה לא סיננה מספיק את לקוחות החברה
מערכת ice | 
תביעה (צילום shutterstock)
הרשות לניירות ערך והשקעות האוסטרלית החליטה לצאת נגד חברת איטורו. הרשות הגישה תביעה בעקבות הפסדים רבים של כ-20 אלף לקוחות אוסטרלים במכשיר הפיננסי של החברה הנקרא "חוזה הפרשים".
ברשות לניירות ערך האוסטרלית טוענים כי קהל היעד בפרסומים השונים של החברה היו לקוחות פרטיים ולא מנוסים, דבר ש"עזר" להם להפסיד כסף. בנוסף, ברשות לניירות ערך טוענים כי איטורו לא סיננה מספיק את הלקוחות שרצו להצטרף לשירות.
 
הסינון התבצע באמצעות מבחן אינטרנטי שלקוחות החברה היו צריכים לבצע. במידה שהיו עונים על תשובות שבסופו של דבר היו מובילות אותם לכישלון במבחן, הם קיבלו על כך אזהרה ובכך יכלו לשנות את התשובות לפני הגשת המבחן.
בציטוט שמובא מדה מרקר, סגן יושב ראש הרשות האוסטרלית לניירות ערך, שרה קורט, מסרה: "ASIC מאוכזבת מהיעדר הציות של איטורו. ASIC מודאגת מכך שהסינון הלא ראוי של איטורו  חשף לקוחות למוצר חוזי ההפרשים. הספקים צריכים להבטיח שלקוחות מקבלים מוצרים שמתאימים לצרכיהם."
באיטורו מוסרים: "איטורו אוסטרליה בוחנת לעומק את פרטי האירוע ותגיב עליהם במסגרת ההליך המשפטי. בעקבות האירוע איטורו ערכה שינוי במדיניות שלה באוסטרליה ובניגוד למקרים אחרים, שבהם הופנו האשמות דומות כנגד חברות אחרות במדינה, איטורו לא נדרשה להפסיק את פעילותה המקומית. אנו ממשיכים להעניק שירות ללקוחותינו באוסטרליה ול-2.9 מיליון לקוחותינו הגלובליים."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה