השוק

מנכ"ל משרד הכלכלה: "רוצים להביא עוד 40 אלף עובדים זרים"

אמנון מרחב הופיע בפרלמנט העסקים של התאחדות בעלי המלאכה והציג כי על הפרק עומדת היוזמה להגדיל את מכסות העובדים הזרים. המנכ"ל: "זה לא שאנשים רוצים לעבוד, אין עובדים". רפורמת השר ברקת: ראש הממשלה צפוי לתמוך במהלכים בתחום היתרי הייבוא
מערכת ice |  3
אמנון מרחב (צילום יח"צ)

מנכ"ל משרד הכלכלה אמנון מרחב התייחס הבוקר (שישי) בפרלמנט העסקים של התאחדות בעלי המלאכה והתעשייה לצורך ההולך וגובר במשק בידיים עובדות. "העלנו דרישה להעלות את מכסת העובדים הזרים", הודיע מרחב, "אנחנו מודעים למחסור". בשעה שבחדר התלהטו הרוחות ובעלי העסקים דרשו להעלות את מכסות הפלסטינים שמקבלים אישור עבודה ונכנסים לישראל.
מנכ"ל המשרד התייחס לסוגיית האבטלה בישראל והציג נתונים מעודדים. "יש במדינת ישראל אבטלה של 3% עד 4%, זה מעט מאוד. זה לא שאנשים לא רוצים לעבוד - אין עובדים. שר הכלכלה העלה בפני הממשלה את הדרישה לגבי העובדים הזרים ואנחנו מנסים לפתור את המחסור". 
 
בנוגע לשאלות שעלו על נושא היתרי הייבוא השיב:  "משרד הכלכלה בתמיכה של כל חברי הכנסת מובילים רפורמה כלכלית שלא הייתה 30 שנה המקדמת את האג'נדה 'אם זה משווק באירופה זה טוב לישראל' בלי שום דרישה אחרת ונוספת. זו בשורה גדולה. משרד הבריאות מתנגד, אבל ראש הממשלה איתנו. זה הזוי איך שמשרד הבריאות חוסם את היבוא לישראל, אנחנו נלחמים בהם".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עובדים מאפריקה
    משה 09/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יש בארץ מאות עובדים מאפריקה שלא מאשרים להם לעבוד תנו להם אישר במקום להכניס מחבלים לארץ
    סגור
  • 1.
    למה ??? המגזר החרדי כבש כבר את כל מקומות העבודה ??? (ל"ת)
    יוסיפון 09/2023/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • החרדים ילמדו , הסינים יעבדו והישראלים ירדו מהארץ (ל"ת)
    ילדי המהפכה 09/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור