השוק

קרפור בדרך לשינוי קיצוני? הפסדי הענק עשויים לגרום לזעזוע

האחים זלקינד שלא מרוצים עד כה מהביצועים של הרשת, רוצים להכניס שותף שיקנה מהם אחוזים מתוך ה-35% שברשותם ויקטין את האחזקה שלהם ברשת, גם נחום ביתן לו 41% בודק את האפשרות ובינתיים ההנפקה בבורסה עשויה להדחות
מערכת ice |  9
קרפור בהפסדים (צילום shutterstock)
אחרי שדיווחו על הפסדי ענק ברבעון השלישי של 2023, נראה שקרפור בדרך למהפכה של ממש. על פי פרסום של גולן חזני בכלכליסט, האחים זלקינד שלא מרוצים עד כה מהביצועים של הרשת, רוצים להכניס שותף שיקנה מהם אחוזים ויקטין את האחזקה שלהם ברשת.
עוד כתב חזני כי במקביל אליהם, גם נחום ביתן, לו כ־41% מכלל המניות של הרשת, מחפש גם כן רוכש למניות אלקטרה צריכה, ההנפקה של קרפור בבורסה עשויה להדחות ולא ברור מתי היא תקרה לאור המצב הנתון.
 
לאחים דני ומייקי זלקינד יש החזקות של כ־35% ממניות קרפור ישראל באמצעות אלקטרה צריכה שבראשה הם עומדים. התקווה שלהם היא ששותף חדש יוכל לעזור להם להתאזן כלכלית ולהרים את הרשת שמפסידה מאות מיליוני שקלים ברבעון.
אחרי שדווח כי הדוחות הכספיים של מגזר המזון של אלקטרה צריכה, שכוללת גם ענקית הקמעונאות שנכנסה לישראל לפני מספר חודשים, רשת קרפור ישראל, כוללים הפסדים גדולים בחציון הראשון של השנה ורק הרשת לבדה חתומה על הפסדים של 138 מיליון שקל, המנכ"ל אורי קילשטיין, התייחס לכך בריאיון ל"תוכנית חיסכון" והסביר מה הסיבות.
"כל ההפסדים שהיו קשורים בחציון הראשון הם הפסדים שקשורים בהשקה עצמה", הסביר קילשטיין. "הסניפים שלנו היו סגורים לצורך שיפוצים. אנחנו יצאנו במסע קמפיין רחב ויקר - וצריך לזכור שמכל החצי שנה, רק ארבעים ומשהו ימים הייתה הפעילות של הרשת, כך שהייתי מייחס את זה להקמת הרשת ופריסת הסניפים השנייה בגודלה בישראל. ברבעון שאחרי נראה שיפורים משמעותיים בכל הפרמטרים שיהיו".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    ... הם לא בסביבה ... ואם מוצאים אותם, אין חניה !!! (ל"ת)
    אזרח קטן 10/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    אין קרפור בישראל!
    שמעון אמרוסי 10/2023/02
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אין קרפור בישראל יש רק שלט המוצרים זה יינות ביתן , משהו חשב שיעבוד על כולם עם השלט !
    סגור
  • 7.
    מאוד יקר....
    יוסי 10/2023/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המחירים מאוד גבוהים ואין סיבה שנמשיך לקנות במקום שהבטיח תחרות ומחירים נמוכים.
    סגור
  • 6.
    כמעט כל הסניפים הם מכולת... מזה לא יצאה רווח. (ל"ת)
    יגאל 10/2023/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    מי שחשב לעבוד שם - להתרחק
    555 10/2023/01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    עבדתי שם חודש, בנתניה סניף פולג התנהלות שכונה והסופר נראה על הפנים כאילו שדדו אותו, אין סדרנים נורמלים עובדים והנהלה לא בריאים ב100% בראש , ומי שחשב לחסוך שם אל תצפו להרבה דברים חוץ מבירות ושטויות ל"על הדרך" רוב הסניף יקר
    סגור
  • 4.
    עצה לבעלי ערוץ 14 שמעוניין גם לפתוח רשת זרה
    טולים 10/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאשר משקיעים באופן כה ניכר ברשת זרה שמצריכה מאות מיליוני שקלים השקעה אך אותו מותג איננו כולל פרות,ירקות,בשר בקר, עוף,דגים, מוצרי חלב בסיסיים , מוצרי בשר או דגים קפואים, מוצרי לחם טריים ומאפים ,אז למעשה את הדברים המהותיים הוא איננו מספק ומה שנותר זה מוצרים שעולים לעתים יותר מרשת רמי לוי וכמו כן סניפים שאינם נוכחים במרכז הארץ ובמקום לשפר את רשת מגה בעיר שכן נוכחת באזורי מגורים ולהסב אותה לקרפור המוצרים שכן משתלמים כגון השוקולד עם תוספות שהיה בנמצא בסניף מגה הסמוך לביתי בעת ההשקה נעלם כלא היה והדברים היחידים שנכחו הם מספר תבלינים חסרי משמעות כך שככל הנראה גם המוצרים המשתלמים המלאי שלהם מאוד מוגבל ומנותב רק לסניפי קרפור ולכן כאשר מייבאים רשת זרה ללא יכולת למכור את כל מוצרי הבסיס שהישראלים צורכים כפי שפירטתי היא דבר מיותר לחלוטין והדבר כדאי רק אם רשת עצומה כגון קוסקו האמריקאית שתפתח פה מפעל ותשיג הטבות מס מהמדינה בתמורה להתחייבות על מחירים זהים לאלו שבארהב ובמפעל היא תייצר את שלל המוצרים המדהימים שלה כגון, עוגיות,עוגות ,מאפים, עוף בגריל , ועוד ועוד ותדאג לשפע של המותג בתמורה להטבות מהמדינה
    סגור
  • 3.
    קרפור
    נוגית 10/2023/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה פירוש הפסדים הם משפצים ומרחיבים סניפים ישנים והופכים אותם לסניפים מודרניים ויפים וזה עולה המון כסף אחרי שיחזירו את ההוצאטת אפשר לדבר על רווחים !!!!!
    סגור
  • 2.
    קרפור יקר ומנוכר !!!
    הזועם 10/2023/01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ללא כל בושה הם משאירים פירות רקובים על המדף ובכלל המחירים מרקיעי שחקים כך שאנשים הבינו את הפואנטה ופשוט לא מגיעים שוב,
    סגור
  • 1.
    המשכורת של אורי קילשטיין
    עצמאי בשטח 10/2023/01
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אם נחבר את השכר של מנכ"ל שכירון כמו אורי קילשטיין בכל התקופה שלו בשופרסל, עזריאלי וכדומה (כולל תגמול הוני וכדומה) נגיע למאות מיליונים שקלים. מתי בעלי המניות יבינו שאין בכירים ששווים את הסכומים האלה? אם הוא היה כזה מבין בקמעונאות, הוא היה לוקח את הסיכון על עצמו ומקים עסק בעצמו. אבל הוא שכירון חכם שיודע לחגוג על הציבור. בחברות בלי גרעין שליטה ובעל בית אמיתי כמו שופרסל זה יכול לקרות בקלות. מפתיע שזה קורה בחברה כמו אלקטרה שיש בעל הבית כמו זלקינד. אצל רמי לוי, לניאדו ויוחננוף זה לא יכול לקרות. כולם למדו משופרסל שאחרי שכל השכירונים הבכירים עם המשכורות המנופחות הלכו הביתה אז התוצאות של הרשת רק השתפרו. פחות הוצאות בהנהלה וכלליות ויותר בשורת הרווח. זה לא הייטק ולא רפואה. גם קוף עם קצת אסרטביות היה מביא את אותן תוצאות. אין שום הצדקה למשכורות המשוגעות האלה על חשבון כספי הפנסיה.
    סגור