השוק

סגנית שר האוצר מיכל וולדיגר התפטרה מתפקידה

בצל הלחימה בעזה ועל רקע ביקורת חריפה על התנהלות המשרד והחשש ממשבר כלכלי, יד ימינו של סמוטריץ' הודיעה לו על סיום כהונתה. המטרה המוצהרת: התמקדות בקידום תחום בריאות הנפש - "זו השליחות שלי". בהתייחסות ראשונה למחדל ה-7 באוקטובר הבהירה: "כל מי שיש לו חלק יצטרך לתת את הדין"
מערכת ice |  1
מיכל וולדיגר (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, יוסי אלוני, עבד רחים כתיב, Magma Images)
ימים ספורים לאחר ששרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן הכריזה על התפטרותה מתפקידה ועל רקע ביקורת חריפה על משרד האוצר, היום (חמישי) הודיעה סגנית שר האוצר מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) על התפטרותה. את תקציב התחומים שהייתה אמונה עליהם במשרד היא ביקשה להעביר לצורכי המלחמה. וולדיגר מבקשת להמשיך ולהתמקד בתחום שבו היא עסקה עוד לפני כניסתה לכנסת - שיקום בריאות הנפש.
"ב-7 באוקטובר העולם של כולנו שינה את פניו ללא היכר. סדרי העדיפויות השתנו והחיים אינם כתמול שלשום", כתבה וולדיגר בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר). "מעל 1,400 אנשים, נשים, קשישים וטף נטבחו באכזריות, מעל 220 נחטפו לעזה, וישנם אלפי פצועים, חלקם בגוף וחלקם בנפש וחלקם גם וגם. ההתקפה הברברית, הרצחנית והאכזרית של החמאס שינתה לחלוטין את המציאות של מדינת ישראל".
 
בהתייחסה לשאלת נטילת האחריות ביחס לאירועי ה-7 באוקטובר אליה רה"מ בנימין נתניהו השיב לראשונה אמש, כתבה וולדיגר: "שאלות רבות מהדהדות בראשם של אזרחי ישראל כולם. איך קרה הדבר, היכן היה הצבא, היכן היה המודיעין, היכן היה הדרג המדיני, היכן הייתה המדינה. כל זה חייב להתברר והוא יתברר עד דק בסיום המלחמה הצודקת שאנו בעיצומה. כל מי שיש לו חלק במחדל יצטרך לתת על כך את הדין".
 
"פניתי לשר האוצר, חברי בצלאל סמוטריץ', שיתפתי אותו במחשבותיי והודעתי לו על סיום תפקידי כסגנית שר האוצר, תוך הפניית המשאבים שהוקצו עבור לשכתי, לטובת המערכה בה בעזרת ה' ננצח", כתבה וולדיגר. על הישגיה בתקופת כהונתה הקצרה כתבה: "במשך עשרה וחצי חודשים שימשתי כסגנית שר האוצר, הצלחנו להביא לשינוי בתפיסת הצורך הקריטי בהגדלת תקציבי מערכת הבריאות בכלל ובריאות הנפש בפרט, תוך צימצום ביורוקרטיה והסרת חסמים ותיעדוף תוכניות עבודה בתחומים חברתיים ובתחומי רווחה".
"בעת הזו אני מרגישה כי עלי להיות במקום אחר וממנו להמשיך לסייע ולעבוד למען עם ישראל", הוסיפה וולדיגר. "זו השליחות שלי ואני מבטיחה להמשיך ולקיימה מהכנסת, לפעול משם בכל כוחי ומרצי למען המאמץ המלחמתי, למען הניצחון וכן, כאמור, לסייע לכל אותם אלה שנפגעו בגוף ובנפש, לקום ולהשתקם ולהחזיר את האמון במערכות המדינה. זו הבטחתי לציבור, זו הבטחתי למשפחתי, זו הבטחתי לעצמי".
 
שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שבימים האחרונים זכה לביקורת חריפה גם בקרב חברי הקואליציה ופקידים במשרדו על התנהלות ריכוזית של האוצר במהלך המלחמה, הודה לוולדיגר על פועלה. "קיבלתי את בקשתה של סגנית השר מיכל וולדיגר לחזור על רקע המלחמה לפעילותה בכנסת", מסר סמוטריץ'. "כסגנית שר האוצר מיכל פעלה רבות לקידום בריאות הנפש ותחומי הבריאות ורווחה בכלל ועשתה עבודת קודש".
"מיכל היא שחקנית נשמה מקצוענית וחסרת אגו לחלוטין, ותחושתה כי תועיל כעת יותר מהכנסת מובנת וראויה לשבח. אני סמוך ובטוח שמיכל תמשיך בעשייתה החשובה מתוך הכנסת למען כלל אזרחי ישראל", סיכם שר האוצר את דבריו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לאן נוליך את החרפה? קוברים את מתינו ובוכים
    דורית 10/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נשבר הלב לחתיכות, אין מנהיגות בישראל. עזה הייתה צריכה להימחק מזמן. הבן שלי בעזה. אין לי יום ואין לי לילה, ואם זה היה בן של אחד הבכירים הוא כבר מזמן היה בבית. תכנסו כבר ותנו להם בכל הכח.
    סגור