השוק

"היה מצופה מצים להיות הראשונה להירתם למען העסקים הישראלים"

התאחדות התעשיינים בירכה את הודעת חברת הספנות MSC שהודיעה כי החברה ממשיכה עם מדיניות ההקלות ללקוחותיה למרות המלחמה, בכך תקפה התאחדות התעשיינים את צים הישראלית שלא נרתמת למצב נמצאת המדינה
מערכת ice | 
רון תומר בוועידה לאנרגיה (צילום דוברות התאחדות התעשיינים)
התאחדות התעשיינים בירכה את הודעת חברת הספנות MSC שהודיעה כי החברה ממשיכה עם מדיניות ההקלות ללקוחותיה למרות המלחמה, בכך תקפה התאחדות התעשיינים את צים ויתר החברות הישראליות שלא נרתמות למצב נמצאת המדינה
בהודעה שהוציאה חברת הספנות MSC אתמול הובהר כי החברה, כמו יתר חברות הספנות הגלובליות,  ממשיכה לעקוב מקרוב אחר המצב המתפתח בישראל נוכח פעולות צה"ל ברצועת עזה.
על מנת להמשיך ולשמור על הסחר הישראלי ועל מנת למנוע הפרעה לשרשראות האספקה של הלקוחות, החברה עדכנה כי היא ממשיכה עם מדיניות ההקלות ללקוחותיה. 
במסגרת ההקלות החברה הודיעה כי ממשיכה להעניק פטור מגביית דמי השהייה לפרק זמן של 14 ימים נוספים וזאת לאחר שהחברה, כזכור, ״עצרה את שעון״ חיוב דמי ההשהיה למשך חודש ימים בנמלי חיפה/ אשדוד בין ה-8 באוקטובר לבין ה-8 בנובמבר. תקופה נוספת זו תיחשב גם היא כ״ימים חופשיים״. 
בנוסף, הודיעה החברה כי למרות עלייה ברמת הסיכון ופרמיות הביטוח היא נמנעת מלהטיל היטל סיכוני מלחמה.
בעקבות ההודעה של החברה, הביעו נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר ומר אמיר שני סגן נשיא לשכת המסחר תל אביב והמרכז, קורת רוח מהחלטת חברת MSC והצביעו על חשיבות ההחלטה לחברות ישראליות המנהלות בימים אלו מלחמת הישרדות  - להיות או לחדול. 
כל הקלה כזו מעניקה אורך רוח לחברות ומפחיתה לחצים פיננסיים. עוד ציינו כי ההקלות עליהן החליטה חברת MSC מראות באופן שאינו משתמע לשתי פנים את הבעת האמון אותה רוכשת חברת MSC לכלכלה הישראלית. בעוד חברת MSC ,שאינה חברה ישראלית, נוקטת בצעדים מקלים וצועדת כברת דרך לקראת הלקוחות, חברת ספנות ישראלית צים, ממנה היה מצופה להיות הראשונה להירתם למען העסקים בישראל, בחרה להיות הראשונה שמטילה היטל מלחמה משמעותי ומונעת הקלות מלקוחותיה.
 
זאת שעה שהיא זוכה לתמיכת המדינה והגנה ביטוחית מספקת שהוענקה לאניות החברה. אנו תקווה כי קברניטי החברה יתעשתו ויפעלו למען הכלכלה הישראלית לפחות כפי שנוהגים מתחריהם הבינ"ל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה