השוק

הישראלים נוהרים ליוון? הפרויקט השאפתני בשווי 800 מיליון יורו

קבוצת מירום הניחה אבן פינה להקמת מרינה באי כרתים. על הפרק: בנייה ירוקה, בדגש על קיימות והנדסת אקלים, לרבות חתימת פחמן נמוכה. בתפריט: מפרץ רחב ידיים, 137 חדרי מלון ו-96 וילות ממותגות עם נוף ישיר לים האגאי. ויטלי בוריסוב: "צעד משמעותי". סגן שר הפיתוח של המדינה: "השקעה אסטרטגית"
מערכת ice | 
כרתים (ארכיון) (צילום אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)
בצל הימים המורכבים האחרונים בישראל, קבוצת ההשקעות Mirum Group (מירום), שבראשה עומד היזם היהודי ויטלי בוריסוב, הניחה בתחילת השבוע את אבן הפינה להקמת המרינה בפרויקט Elounda Hills, אתר נופש יוקרתי באי היווני כרתים, בהשקעה מוערכת של כ-800 מיליון יורו.
הקמת אתר הנופש צפויה להתפרש על פני לוח זמנים של 10 שנים, והוא מיועד להיות אחד מיעדי הנופש היוקרתיים בעולם ונבנה בסטנדרטים המחמירים ביותר של בנייה ירוקה, קיימות ואקלים. החלק המרכזי בשלב הראשון של הפרויקט, יכלול פיתוח של כ-137 חדרי מלון ו-96 וילות ממותגות. כל אחד מהם יהנה מנוף ישיר למפרץ מיראבלו, הגדול ביותר בכרתים ולים האגאי.
 
האירוע שנערך באלונדה, כרתים, סמוך מאוד למיקום המיועד של הפרויקט. הפרויקט נמצא בשלבי בנייה מתקדמים, ונתמך על ידי נציגי ממשלה ושרים יוונים בכירים, ביניהם סגן שר הכלכלה והאוצר היווני, האריס תאוהריס: "אני גאה שהממשלה שלנו תומכת בהשקעות חשובות כל כך ליוון ולאזור, כמו אלונדה הילס. מדובר בפרויקט יוקרתי ויוצא דופן, שקיבל רישיון ואור ירוק, עוד במהלך כהונתי כשר התיירות. ההשקעה האדירה הזו מוכיחה את קפיצת המדרגה הענקית שעשתה התיירות היוונית בשנים האחרונות".
 
מקסימוס סנטאקיס, סגן שר הפיתוח של יוון, תיאר את הפרויקט כ"השקעה אסטרטגית" שתספק מקומות עבודה רבים, בכל אחד מחמשת שלבי הפיתוח שיערכו עד 2030, וציין כי הפרויקט חשוב מאוד לפיתוח התשתיות והתיירות ביוון. אדוניס ג'ורג'דיס, שר העבודה והביטוח הלאומי שלח נאום מוקלט לאירוע, במסגרתו הדגיש את החשיבות של הפרויקט וההשקעה האדירה בו להתפתחותה של יוון. ג'ורג'דיס התייחס ליצירת מקומות עבודה חדשים הן במהלך הבנייה והן בתפעול, כמו גם לחיזוק ענף התיירות באזור.

"זה מפעל החיים שלי". ויטלי בוריסוב בעלי קבוצות מירום ומריה שומרון מנהלת הסניף הישראלי של קב' מירום (צילום: מירום)
סטברוס ארנאאוטאקיס, מושל כרתים: "אני מאמין שהעשור הנוכחי יהיה אחד מהעשורים הטובים ביותר של כרתים, עם צמיחה רחבה, בענפי הכלכלה, המסחר והתעסוקה וכן גם מבחינה חברתית. להשקעות משמעותיות כל כך בענף התיירות כמו זו, יש תרומה גדולה לכך". כשגם  ראש עיריית אגיוס ניקולאוס, אנטוניס זרבוס כיבד בנוכחותו. במהלך האירוע ויטלי בוריסוב, נשיא קבוצת מירום יחד עם מנכ"ל הקבוצה, אנג'לוס אנג'לידאקיס, הציגו את התוכנית של הפרויקט, שיתפרש על פני שטח של 950 דונם.
בליבו של אתר הנופש יעמוד מלון 5 כוכבים ובתי מגורים יוקרתיים, שפותחו בשיתוף ובניהולה של רשת המלונאות האקולוגיים הנחשבת 1Hotels. "פרויקט אלונדה הילס הוא מפעל החיים שלי", אומר בוריסוב, "הרעיון להקים את אתר הנופש עלה כבר לפני 15 שנים. אחרי שנים רבות של מאמץ אינטנסיבי ושיתוף פעולה עם הגורמים הבכירים ביותר בממשל וברשויות המקומיות, יחד עם אנשי עסקים ובעלי מקצוע הבכירים ביותר בענף, הצלחנו לעשות צעד משמעותי היום להוצאתו לפועל".

"גם יאכטות מסואץ ומחצי האי ערב יוכלו לעצור לתדלוק בכרתים". האי היווני כרתים, ארכיון (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)
"אני נרגש מאוד. אתר הנופש משלב יוקרה וקיימות, אנחנו מייצרים אנרגיה ירוקה ופועלים עם חתימת פחמן נמוכה. אימצנו בפרויקט את הסטנדרטים הגבוהים ביותר לשמירה על איכות הסביבה", בוריסוב מסכם. "במרינה החדשה יהיו לפחות 12 מקומות עגינה ליאכטות באורך 50-100 מטר", מדגיש מנכ"ל מירום אנג'לוס אנג'לידאקיס. "המרינה החדשה שנבנתה, אלונדה הילס, בשילוב עם המרינה של אגיוס ניקולאוס, יוכלו למשוך מגה יאכטות, וליצור מרכז תיירות ימי, כשגם יאכטות מסואץ ומחצי האי ערב יוכלו לעצור לתדלוק בכרתים".
"המרינה תהיה בפעילות מלאה 365 ימים בשנה, ויהיו עגינות לסירות יום. אנו עדים לעניין רב מרוכשי דירות ו-וילות להזמנת מקומות עגינה במרינה. באזור המרינה, בנוסף למלון הבוטיק בן 14 החדרים, ייבנו 24 וילות ובתי מגורים, מתוכם 9 נמכרו מאז החלה המכירה המוקדמת שלהם באוגוסט. הקונים מגיעים מארה"ב, ישראל, צרפת ויוון". המרינה תוכל לספק את כל השירותים המוצעים במרינות חדישות: חשמל, מים, דלק, אספקת ביוב ושמן מינרלי, שירותים נוספים ועוד.
עם הפתיחה הרשמית הצפויה בשנת 2026, זו תהיה המרינה הפרטית החדשנית ביותר ביוון. את המרינה תנהל, תתפעל ותמתג חברת Camper & Nicholsons Marinas, שתיצור סטנדרט חדש עבור בעלי היאכטות. בסביבת המרינה תוכלו למצוא חוף פרטי נקי אקולוגית באורך של 2 ק"מ, מרכזי בריאות וספורט, מתקני כושר, מרכזי קניות, מסעדות, ברים תוססים ועוד.
אחד היסודות החשובים ביותר בפרויקט הוא המחויבות לקיימות הוליסטית. אסטרטגיה שלוקחת בחשבון את מרכיבי הקיימות לא רק במהלך התכנון והבנייה אלא גם במהלך תפעול המתחם, בהתאם לעקרונות של אפס פליטות פחמן. כולל שימוש במקורות אנרגיה מתחדשים, מחזור מים ופסולת, אזורים נטולי פלסטיק ועוד, לפי תקני איכות הסביבה הבינלאומיים המחמירים של BREEAM ו-LEED. 
בנוסף, במקום ניתן למצוא גנים בוטניים ססגוניים עם מגוון רחב של צמחייה מקומית, שצפויה להוסיף הרבה צבע ותחושה נעימה עבור המבקרים. המרינה תמוקם במרחק של 40 דקות בלבד מנמל התעופה הרקליון ומשדה התעופה החדש בקסטלי, שצפוי להיפתח ב-2026, ויציע בין היתר את כל התנאים הדרושים לנחיתת מטוסים פרטיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה