השוק

תחזית האימים של קרן סיטאדל: האינפלציה הגבוהה תימשך עשרות שנים

קן גריפין מזהיר מפני ההשלכות הכלכליות של המלחמות בין רוסיה לאוקראינה ושל ישראל בחמאס. בדבריו בפורום הכלכלה החדשה מתח ביקורת חריפה על הוצאות הממשל האמריקני: "הן כמו של ימאי שיכור". אירופה מתקשה לשמור על כלכלה איתנה, ארה"ב בדרך "לסחרור עמוק" - והמשבר הצפוי בלתי נמנע

מערכת ice | 
אינפלציה בארה"ב (צילום shutterstock)
אם תשאלו את המיליארדר האמריקני קן גריפין, מייסד ומנכ"ל קרן הגידור סיטאדל, האינפלציה המתרחשת כעת בעולם צפויה להיארך עשרות שנים. אם לא די בכך, המתיחות והשינויים המבניים הפוקדים את כדור הארץ מצעידים אותו במסלול בלתי נמנע לעבר דה-גלובליזציה ומעמיקים את המשבר הכלכלי העולמי. 
בפורום הכלכלה החדשה שיזמה סוכנות הידיעות בלומברג ונערך בסינגפור ביום חמישי, הצהיר גריפין כי "דיבידנד השלום נגמר". דבריו מגיעים על רקע שתי המלחמות הבולטות של השעה, המאבק בין רוסיה לאוקראינה, וכמובן - מלחמת ישראל בחמאס. לדבריו, לאור מעורבותה הפיננסית בלחימה, ארה"ב צפויה לראות עלייה בריביות הריאליות והנומינליות, ויהיו לכך השלכות על עלות מימון הגירעון.
 
בהתייחסו ל"דיבידנד השלום" כיוון גריפין לכך שמדינה זוכה לעתים לדחיפה כלכלית כתוצאה משלום לאחר מלחמה. בעקבות זאת, אותה מדינה תוכל להרשות לעצמה לצמצם את ההוצאות הביטחוניות ולהקצות מחדש את הכספים עבור מדיניות פנים. גריפין אמר שבגלל המלחמה באוקראינה, אירופה מתקשה לשמור על כלכלה איתנה, לאחר שאיבדה את מקור האנרגיה הזול שלה, כלומר רוסיה.
לדברי גריפין, הממשל האמריקני אינו מביא בחשבון שיעורי ריבית גבוהים יותר, "כשהלכנו למסע בזבוזים שיצר גירעון של 33 טריליון דולר". "יש הרבה מגמות שדוחפות אותנו לדה-גלובליזציה". לדבריו, הבנק הפדרלי יכול להמשיך להדפיס כסף, אך המשבר בלתי נמנע. "ההשלכות הכלכליות יהיו הרסניות. ברגע שאנחנו מתחילים להדפיס דולרים רק כדי להתמודד עם האפשרות של חדלות פירעון, הכלכלה שלנו נכנסת לסחרור עמוק".
לפי גריפין, יש לערוך סדר בהוצאות הפיסקליות של ארה"ב. "הוצאות הממשל הן כמו של ימאי שיכור", אמר, והוסיף שהגירעון התקציבי הנוכחי אינו בר קיימא. אף על פי ששוק העבודה במדינה נותר חזק יחסית, הצרכנים בארה"ב מבינים לדבריו את עומק הבעיה העומדת בפתחה של הכלכלה החזקה בעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה