השוק

הלם בבנק ישראל: הכלכלנית הבכירה הלכה לעולמה

ד"ר ליאורה מרידור, אשתו של שר האוצר והח"כ לשעבר דן מרידור, מתה בגיל 76. היא הייתה אחת מהכלכלניות החלוצות בישראל, והחלה את דרכה עוד בשנות ה-70. היא לקחה חלק בצוותים משמעותיים ובוועדות רבות השפעה. בין תפקידיה הבכירים: ראש אגף המחקר בבנק ישראל, יו"ר בזק בינלאומי ויו"ר פועלים שוקי הון
מערכת ice |  1
בנק ישראל, ד"ר ליאורה מרידור (צילום Magma Images, PresidentialConf)
ד"ר ליאורה מרידור, מנהלת מחלקת המחקר בבנק ישראל לשעבר, הלכה לעולמה אתמול (שלישי) בגיל 76. מרידור כיהנה בעבר בתפקידים עסקיים וציבוריים רבים, ובשנה האחרונה התמודדה עם מחלת הסרטן. בימים האחרונים מצבה הלך והחמיר, ואתמול בשעות הבוקר נפטרה.
מרידור הייתה אשתו של שר האוצר, שר המשפטים והח"כ מהליכוד לשעבר דן מרידור. בנה הוא ראש אגף התקציבים באוצר לשעבר, שאול מרידור. היא אחת מהנשים החלוצות ופורצות הדרך בתחום הכלכלה בישראל, ובין הראשונות שכיהנו בתפקידים בכירים במדינה. 
 
מרידור החלה את דרכה בשנות ה-70 ככלכלנית בבנק ישראל. בשנות ה-80 הייתה חברת הצוות שהגה את תוכנית הייצוב שהצילה את כלכלת המדינה מהאינפלציה האדירה. בשנות ה-90 מונתה לתפקיד ראש אגף המחקר בבנק ישראל. מאוחר יותר מונתה לתפקידים בכירים בהנהלות בנקים ובחברות מסחריות.
מרידור כיהנה כחברת הנהלה וראש אגף אשראי בבנק הבינלאומי, לאחר מכן מונתה לתפקיד יו"ר בזק בינלאומי, יו"ר וואלה ויו"ר פועלים שוקי הון. בנוסף, כיהנה כדירקטורית בשורת חברות נוספות וכיו"ר הוועד המנהל של אוניברסיטת תל אביב. עמדה בראש ועדה שבדקה בשנות ה-90 את עלות שירות החובה במערכת הביטחון. בעשור הראשון של שנות ה-2000 כיהנה כיו"ר ועדה שעסקה בשכר הלימוד באוניברסיטאות.
 
הלווייתה של מרידור תתקיים היום (רביעי) בשעה 14:00 בירושלים. דן מרידור איבד בשבוע שעבר את אמו, רעננה, ובמהלך השבעה התבשר על מותה של אשתו ליאורה. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הלם? נרצחו נטבחו נאנסו חברה צעירים זה הלם! (ל"ת)
    אבי 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור