השוק

משבר כלכלי באירופה? "רמות החוב הגבוהות ביותר מאז מלחה"ע השנייה"

בצל האינפלציה ומשבר הריבית, נשיאת הבנק האירופי המרכזי כריסטין לגארד טוענת כי החל מ-2025 תחל התכווצות באוכלוסיית גיל העבודה ביבשת, לצד אסונות אקלימיים שילכו ויתגברו. לפיכך, המעבר של האיחוד לאנרגיה ירוקה יחייב השקעה נוספת של 672 מיליארד יורו: "החברות שלנו מזדקנות, ניישם טכנולוגיות חדשות"
מערכת ice | 
נשיאת הבנק האירופי המרכזי כריסטין לגארד (צילום shutterstock)
נשיאת הבנק האירופי המרכזי כריסטין לגארד טוענת כי אירופה נמצאת בצומת דרכים קריטי, במיוחד בכל הנוגע לנושאים כמו דה-גלובליזציה, דמוגרפיה והפחתת פליטת הפחמן. "מתגברים הסימנים לכך שהכלכלה העולמית מתחלקת לגושים מתחרים", אמרה בכנס של הבנקאות האירופית.
לפי ההערכות החל מ-2025 תחול התכווצות מתמשכת באוכלוסיית גיל העבודה באירופה, לצד אסונות אקלימיים שמתגברים בכל שנה. על פי לגארד, התשובה לטלטלות הצפויות הללו היא השקעה מסיבית שיהיה צריך לבצע בפרק זמן קצר, ותחייב "מאמץ של פעם בדור". 
 
​לגארד הוסיפה כי לפי ההערכות, המעבר המתוכנן של האיחוד האירופי לאנרגיה ירוקה יחייב השקעה נוספת של 620 מיליארד יורו (672 מיליארד דולר) בכל שנה עד סוף העשור. 125 מיליארד דולר יצטרכו להתווסף בכל שנה לטובת מעבר הדיגיטלי. "ממשלות מחזיקות ברמות החוב הגבוהות ביותר מאז מלחה"ע השנייה, וקרן ההתאוששות האירופית תסתיים ב-2026. לבנקים יהיה תפקיד מרכזי, אך לא נוכל לצפות מהם לקחת סיכון גבוה מדי".  
 
​"הופעת מכשולים חדשים למסחר תחייב הערכה מחודשת של שרשראות האספקה והשקעה בחדשות שיהיו בטוחות, יעילות וקרובות יותר לבית, החברות שלנו מזדקנות ואנחנו נצטרך ליישם טכנולוגיות חדשות כדי שנוכל לייצר יותר תפוקה עם פחות עובדים. דיגיטליזציה תסייע, אך ככל שהאקלים מתחמם נצטרך לקדם את המעבר לאנרגיה ירוקה". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה