השוק

הכנסת תאשר: כל העובדים הזרים שנחטפו יקבלו פיצויים מהמדינה

החוק שמגדיר את התגמולים אליהם זכאים אלה ששוחררו משבי החמאס בעסקת החטופים לא היה אמור לחול על לפחות ארבעה מהם שהוגדרו שוהים בלתי חוקיים. אלא שברשות האוכלוסין וההגירה צפויים לכלול אותם במתווה, ובכך לעשות צדק עם כל קורבנות הטרור
מערכת ice |  3
משפחות החטופים בכנסת (צילום פלאש 90/ אורן בן חקון)
החוק שמגדיר את הפיצויים והתגמולים אליהם יהיו זכאים בין היתר העובדים הזרים שמשוחררים משבי החמאס בעסקת החטופים, לא היה אמור לחול על לפחות ארבעה מהם. הסיבה לכך היא שהם הוגדרו שוהים בלתי חוקיים במדינת ישראל. עם זאת, ברשות האוכלוסין וההגירה נערכת עבודת מטה אינטנסיבית על מנת לפעול להסדרת אשרת השהייה שלהם באופן רטרואקאטיבי, כדי שחוק הפיצויים והתגמולים יחול גם עליהם.
משפחות החטופים זכאיות לפיצוי חודשי בגין הסבל שנגרם להן, הסיכום הושג במסגרת מתווה הפיצויים של האוצר וייושם באמצעות הביטוח הלאומי. מדובר בפיצוי מורכב שישולם לבני משפחה, במקרים מסוימים גם כאלה שאינם גרים יחד וישולם כל עוד הסטטוס של בן המשפחה הוא "חטוף", או "נעדר".
 
בני זוג ללא ילדים מתחת לגיל 21 זכאים במסגרת מתווה זה לפיצוי חודשי של כ-9,600 שקלים. הפיצוי תלוי מספר נפשות, כך שמשפחה עם שבעה ילדים או יותר זכאית ל-20,000 שקלים. ילדים ששני הוריהם נעדרים או חטופים, וכן יתומים שאחד מהוריהם נעדר או חטוף, זכאים לפיצוי חודשי בדומה לנפגעי פעולות איבה. ילדים מתחת לגיל 18 זכאים לכ-5,500 שקלים בחודש, ובני 18 ויותר זכאים ל-9,600 שקלים.
בנוסף לפיצוי החודשי, במסגרת המתווה משפחות החטופים והנעדרים יקבלו סכום קבוע של 90,000 שקלים, שנועד לסייע להן בפעילויות חיוניות שונות כגון נסיעות לחו"ל, הדפסת פוסטרים ויועצי תקשורת מעורבים. משאבים אלה ממלאים תפקיד חיוני במאמציהם המתמשכים להעלות את המודעות, לאסוף מידע ולהקל על ערוצי תקשורת לסייע בהשבת יקיריהם.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    צריך לפצות רק בהתאם ליוקר המחיה בארץ מוצאם שלשם יחזרו. (ל"ת)
    דתי לאומי צבר 11/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 6
    סגור
  • בושה, הם חיים בארץ והוצאותם כיוקר המחיה בארץ
    מיכאל 11/2023/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חבל שיש אנשים שמגיבים בלי לחדוב!!!!
    סגור
  • 1.
    לכל נפגעי הטרור הרצחני מגיע סיוע הומניטרי מאומות העו
    חי 11/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איפה הם? למה הם רצים לעזור רק לרוצחים עזתים ?
    סגור