השוק

שר האוצר סמוטריץ': "במשמרת שלי לא יעבור שקל אחד לעזה"

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' טוען כי כל עוד הוא יכהן בתפקידו לא יעבור שקל לרצועת עזה למימון המחבלים. לאחר מתקפת ה-7 באוקטובר, ביקש להפסיק את התשלומים לרשות הפלסטינית בטענה כי היא מעודדת הסתה ופגיעה בישראלים
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אריה לייב אברמס)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ פרסם אמש (שבת) פוסט בחשבון הפייסבוק שלו בו טען כי כל עוד הוא מכהן בתפקידו לא יועבר כסף לרשות הפלסטינית, לדבריו בניגוד לממשלות קודמות שהעבירו כספים על מנת לחזק את ממשל אבו מאזן, ולאפשר מה שהם תפסו כיציבות יחסית ביו"ש ובעזה. הבוקר צפוי להתכנס הקבינט החברתי-כלכלי בראשותו לאשר את כניסתם של פועלים ערבים מיו"ש לשטח ישראל. 
הפוסט בא בתגובה לפרסומים כי הרשות הפלסטינית מתכננת לעקוף בעזרת נורבגיה את החלטתו לעכב את העברתם של כ-70 מיליון שקלים לרשות. "לא יעבור שקל אחד לעזה ובמשמרת שלי נגמרו הימים שישראל מעבירה כסף כדי שהרשות הפלסטינית תעביר משכורות למשפחות המחבלים הנאצים", אמר שר האוצר. "בחודש שעבר הקבינט קיבל את עמדתי וקיזז מאות מיליוני שקלים שהם רצו להעביר לעזה ולמחבלים, כך גם החודש וכך יהיה גם בהמשך. לא ישירות ולא דרך אף גורם אחר. נקודה".

כבר בסוף חודש אוקטובר, כמה שבועות לאחר הטבח הרצחני ביישובי העוטף הודיע סמוטריץ' כי ביקש לעצור את העברת הכספים לרשות הפלסטינית, מכיוון שלטענתו היא מעודדת מעשי טרור וביקש מראש הממשלה לקיים דיון דחוף בנושא. יש לציין כי חלק מכספים אלה משמשים לתשלום לשהידים ואסירים ביטחוניים שפעלו ופועלים נגד תושבי ישראל. מכיוון שחלק מהכספים שימשו למתקפת הפתע של חמאס ב-7.10 דורש שר האוצר על עצירה מוחלטת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה