השוק

"הכלכלה הישראלית תשלם מחיר יקר מאוד על הורדת הדירוג"

חן הרצוג, הכלכלן הראשי של פירמת רואי החשבון BDO מזהיר שהכלכלה הישראלית ניצבת לפני נקודה משמעותית בחיים שלה; "מודי'ס הבהירו שהתקציב לא מתמודד טוב עם הוצאות המלחמה. צריך עכשיו לשנות את התקציב ואת ההרכב שלו"
ניצן כהן |  1
חן הרצוג, כלכלן ראשי BDO (צילום נתי חדד, shutterstock)
חן הרצוג, הכלכלן הראשי של פירמת רואי החשבון BDO, מזהיר מפני ההשלכות הקשות של הורדת דירוג האשראי של ישראל. הרצוג אומר שבכל חברה עסקית שהייתה מתקבלת  אזהרה מהסוג הזה, ההנהלה הייתה יוצאת מגדרה כדי לתקן את המצב ולהימנע מעוד הורדת דירוג ובעולמות של ממשלה/ מדינה זה אומר לשנות את הרכב התקציב כבר עכשיו.
"צריך להבין שיש מחיר כבד להורדת הדירוג על כלכלת ישראל" אומר הרצוג "החוב הממשלתי יגדל ומי שמשלם את החוב הזה הוא הציבור הישראלי. זה אומר שהממשלה תיאלץ להעלות מסים  ו/ או לצמצם בשירותים שהיא מספקת ואז הציבור הישראלי יצטרך לרכוש את השירותים האלה.
"כולם צריכים להבין שיש כאן אירוע שפוגע בכיס של כולנו וזה יתגלגל מהר מאוד לשוק ההון, לפנסיות של כולם ולחסכונות של  כולם כי פרמיית הסיכון עולה וצריך לבצע התאמות בתיק ההשקעות. זה אומר שהנזק הוא לא רק במישור של המדינה אלא זה מתגלגל לחסכונות והמשמעות היא שמחירי הנכסים יורדים כי קשה לפירמות  לגייס כסף בחו"ל במחירים טובים".
הרצוג אומר שקשה כרגע לדבר על מספרים ועל כמה תיפגע בפועל  הכלכלה הישראלית "זה עוד מוקדם מידי לדבר על מספרים וזה מאוד תלוי איך התהליך יסתיים אבל יש כאן שתי רגליים. הרגל הראשונה היא הורדת הדירוג בפועל שפוגעת  בכלכלה ולא פחות חשוב, ואולי אף יותר הזהרה מהורדת דירוג נוספת בהמשך".
הרצוג מדגיש שבחברה עסקית ההנהלה הייתה חייבת להתכנס ולבצע שורה של התאמות כדי להימנע מעוד הורדת דירוג ובמונחים של מדינה "מודיס' אומרת שהממשלה נכשלה בהתמודדות עם המלחמה. אנחנו נמצאים ערב תקציב ומודיס' אומרת שגם התקציב הזה לא מתמודד עם המלחמה וצריך לשנות אותו.
"חשוב מאוד לקצץ כרגע בהוצאות  ולהטות תקציבים למקורות שמחוללי צמיחה בעתיד. צריך כבר עכשיו לשנות את חלוקת הנטל ולהגביר את התעסוקה בכל חלקי האוכלוסיה ולפי מודיס' הממשלה לא עושה את זה והיא צריכה לעשות את זה כאן ועכשיו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הממשלה הזו חייבת ללכת!! לאף אחד לא אכפת מהאזרחים פה?? (ל"ת)
    מה יהיה? 02/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור