רכילות עסקית

נחשפו הניסויים שיבצע איתן סטיבה בחלל

איש העסקים הישראלי שישוגר לחלל ב-31 במרץ צפוי לבצע שורת ניסויים בתחנת החלל הבינלאומית, זאת במסגרת משימת רקיע של קרן רמון. הניסויים יהיו בשלל תחומים, מתקשורת ועד חקלאות. ומה עלות המימון של השיגור?
מערכת ice | 
איתן סטיבה (צילום אורי בורג)
האירוע הגדול במסגרתו צפוי איש העסקים הישראלי, איתן סטיבה, להיות משוגר לחלל ולבצע שורה של ניסויים מדעיים בתחנת החלל הבינלאומית, יתרחש ב-31 במרץ. בינתיים, נחשפים כעת הניסויים אותם הוא אמור לבצע, 35 במספר, לאחר האישור שניתן על ידי משלחת רקיע. חשוב לציין כי במסגרת זו הניסויים עברו בהצלחה את כל הקריטריונים של נאס"א, SpaceX, סוכנות החלל הישראלית וכמובן קרן רמון.
סטיבה התייחס לניסויים המדעיים ואמר כי "הניסויים יסייעו לעשרות חוקרים ישראליים לקדם את העשייה החשובה שלהם, יעסקו בקיימות לטובת החיים בכדור הארץ, יסייעו לתעשיית החלל הישראלית להשתלב בתעשייה הבינלאומית, הציבורית והמסחרית ויאפשרו להזניק אותה קדימה".
 
סטיבה צפוי להיות הישראלי השני בחלל אחרי אילן רמון, כאשר הוא צפוי לממן את עלויות השידור, המוערכות ב-50 מיליון דולר. איש העסקים וטייס הקרב לשעבר מוגדר גם כאסטרונאוט עצמאי, אך בשל שיתוף הפעולה עם קרן רמון ונאס"א, יקבל גישה למערכות רבות של תחנת החלל לצורך ביצוע הניסויים האמורים, שיהיו בשלל תחומים מסקרנים, בהם רפואה, תקשורת, אופטיקה וחקלאות.  
עוד צוין כי משימת רקיע כוללת 23 ניסויים רפואיים בתחום החלל, שמטרתם העיקרית היא שיפור הבריאות הן בקרב האסטרונאוטים והן בקרב האוכלוסייה הכללית.
בין הניסויים עבור האוכלוסייה הכללית - איתור שבץ מוחי מרחוק, פיתוח טיפולים חדשניים ללוקמיה בילדים, בדיקת התפרקות פלסטיק בחלל וכן פיתוח טיפול במחלת האלצהיימר.
בין הניסויים עבור האסטרונאוטים – שיפור הפעילות המוחית, בחינת ההשפעה של טיסה לחלל על בריאות הלב וכלי הדם, שיפור הפעילות המוחית, בדיקת היכולת לשפר את תפקוד העצמות והשרירים, ניסוי בביצוע בדיקות דם ללא מחט באמצעות מכשיר Veya, וכן בחינת התגובות הפיזיולוגיות לתנאים קיצוניים של חלל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה