רכילות עסקית

עיתונאי חדשות 12 בתשובה לאבישי בן-חיים: "תולה את המאבק המזרחי במאבק פוליטי"

אבישי בן חיים השיק את ספר 'ישראל השנייה', ועיתונאי חדשות 12 יאיר שרקי מסביר בטור מפורט מדוע בתור ישראלי ממוצא מזרחי, הוא דווקא מתנגד לתיאוריה
מערכת ice |  5
יאיר שרקי ואבישי בן חיים (צילום פלאש 90)
רוב האנשים לא משתמשים במונח "ישראל השנייה" שטבע העיתונאי ד"ר אבישי בן חיים. אולם אי אפשר להתעלם מהשפעתו על השיח העדתי וההיסטורי. חלק מהישראלים ממוצא מזרחי מזדהים עם הביטוי, חלקם דווקא מתנערים מהביטוי, וחלקם היו פשוט מתנסחים בדרך אחרת. אחד מהם הוא עיתונאי חדשות 12 יאיר שרקי, שבטור מפורט בעיתון 'מקור ראשון', מגיב לאבישי בן חיים על התיאוריה שלו.
"על בסיס פצעים היסטוריים," כותב שרקי, "שתוצאותיהם ניכרות עד היום בחברה הישראלית ובמוקדי הכוח, מבקש בן חיים לרתום את המזרחיות ואת המזרחים לעגלתו של פוליטיקאי ספציפי, בנימין נתניהו, עד שבמקום לתקן את הדרוש תיקון, הוא רק מעמיק את ההתבוססות בבוץ. השימוש בעוול הזה לצורך פוליטי מצומצם שולל את מרחב התמרון הפוליטי של אלה שהוא מבקש להגן עליהם."
 
"מתבקשת שאלה בכיוון ההפוך: מה עשה נתניהו למען המזרחים? מעבר ל"הסכמתו לייצג אותם מול האליטות". נתניהו לא קידם מזרחים, לא ניסה לסגור פערים, לעיתים אפילו פעל אקטיבית לשימור אותה ההגמוניה, בפרט זו של מערכת המשפט. "חשבתי שהמושג הזה ("ישראל השנייה") נעלם ממקומותינו", קונן נתניהו לאחרונה בכנס בכנסת לכבוד עליית יהדות מרוקו, "הממשלה הנוכחית מנסה להחזירו, בהתנשאות מקוממת תוך זלזול ענק". מי שלוהק לתפקיד המגן  של ישראל השנייה החמיץ את העובדה שלא הממשלה היא שמנסה להחזיר את המונח לשיח, אלא בן-חיים הוא שנופח בו חיים, למענו. רק באופוזיציה הוא פתאום נחשף אליה."
שרקי ממשיך: "במנעד המזרחי כולו יש אנשים רבים שאינם רואים במאבק שבן-חיים מוביל למען נתניהו ונגד הממשלה את מאבקם שלהם. הם רבים אך פזורים, ואולי גם קצת נבוכים, מול ניסיון לקיחת הבעלות על המורשת והזהות שלהם. אני אחד מהם, בן לאב שנולד באלג'יר ולאם בת להורים מטוניס, שבזמן כתיבת השורות האלה, יודע שיש מי שיתייג אותי כ"משתכנז", פשוט כי התעקשתי על הרוח שקיבלתי בית אבא, של מזרחיות מורכבת יותר ועשירה ומגוונת מהשבלונה החדשה אשר אליה מבקשים לדחוק אותנו, משנאה או מאהבה."
 
כזכור, העיתונאי אבישי בן חיים, פרשן חדשות 13, השיק את ספרו החדש 'ישראל השנייה' רגע לפני יום העצמאות ה-74 של המדינה. בן חיים סיפר בטוויטר שלו: "הספר ״ישראל השנייה״ יוצא לקראת יום העצמאות ואיתו הבשורה המתוקה, המתונה והמאחדת של ישראל השנייה. זו הכריכה הסופית והחגיגית והאופטימית שביקשתי ושעיצב המוכשר המזהיר: משה קקון. בהמשך היום, נפרסם לינק לרכישה מוקדמת במחיר מוזל".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הלוואי ירבו כמותו
    שלי 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יאיר שרקי דוגמא לחרדי מעדות המזרח אשר אם היו רבים כמותו, היינו מוצאים עימם שפה משותפת ויכולת הדברות. בבסיס הדברים, אינטליגנציה, השכלה ופתיחות.
    סגור
  • 4.
    מזרחי גאה
    סלומון 05/2022/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אבישי בן חיים מחפש לגרום למלחמת אחרים במדינת ישראל ואין כול קשר לפוליטיקה. אני מזרחי גאה ואינני מוכן לקבל אפילו לא משפט אחד היוצא מפיו של אבישי. .
    סגור
  • 3.
    אבישי בן חיים וחצרוני חולים להקים מפלגה ביחד
    רומי 05/2022/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שניהם שונאי אדם מעבתים את המציאות לצרכים שלהם לשניהם אין שום מקום לא בעיתונות לא בכותרות ולא בשום מקום אחר בטח לא בטלוויזיה
    סגור
  • 2.
    מה הוא עשה ? בעט להם בפרצוף וירק עליהם (ל"ת)
    ככה הם אוהבים 05/2022/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    מזרחים
    יהודי ספרדי 05/2022/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני יהודי ישראלי. כל המזרחיות חייבת להעלם כמו כל האשכנזיות. אמנם ביבי מנסה לקושש קולות ע"י החלשת מעמד המזרחים וקיפוחם בעת הזאת,אבל החכמים שביננו לא סופרים אותו ואת שלוחיו. יצאנו מהגולה הכבוייה. צריך לחסל את האותנטיות שלה ולחיות יהודים בא"י בלי שום הבדלי מוצא.
    סגור