רכילות עסקית

לב לבייב בתרומה מרגשת: בית הכנסת שיוקם מחדש בכספי המיליארדר

איש העסקים, המשמש כנשיא קונגרס יהודי בוכרה, העניק תרומה לקהילה הבוכרית באריזונה, שתחנוך מחדש את בית הכנסת שנסגר לפני כשנתיים; הקהילה בעיר פיניקס היא הקהילה הבוכרית השלישית בגודלה בעולם
איתן לויטס |  2
לב לבייב (צילום shutterstock, אינסטגרם/ רותי לבייב יליזרוב)
המרכז הבוכרי של חב"ד יחנוך בחודשים הקרובים את באירוע חגיגי את בית הכנסת המחודש בעיר פיניקס, שבאריזונה, ארה"ב. פתיחת בית הכנסת מחדש תקרה הודות לתרומה של המיליארדר לב לבייב, נשיא קונגרס יהודי בוכרה.
בית הכנסת, שסגר את שעריו ב-2021, הוקם לראשונה בשנת 2005 ע"י איש הקהילה המקומית ניסן זדיקוב, שעבר מאז לקליפורניה, ויגיע גם הוא להשתתף בחגיגות הפתיחה מחדש.
לבייב סיפק את התרומה דרך קרן אור אבנר, דרכה הוא תורם לחיזוק הקהילה הבוכרית וכן לחב"ד. המיליארדר יליד אוזבקיסטן משקיע לא מעט זמן והון עבור הקהילה אליה הוא משתייך. על פי נתוני משרד המשפטים, עמותת קונגרס יהודי בוכרה תרמה בשנת 2021 יותר מ-6 מיליון שקלים, כולל מלגות לסטודנטים יוצאי בוכרה, כאשר חלק נכבד מהסכום מגיע מכיסו של מיליארדר היהלומים.

בשנת 1989, לפני פירוק ברית המועצות, יהודי בוכרה חיו באוזבקיסטן ובטג'יקיסטן. לאחר קריסתה של ברית המועצות, רובם היגרו לארצות הברית ולישראל. כיום נותרו במדינות אסיה פחות מ-200 יהודים בוכרים, ושלוש הקהילות הבוכריות הגדולות בעולם נמצאות בישראל, בניו יורק ובפיניקס. יהודי בוכרה מונים כיום כ-300,000 איש ע"פ ההערכות.
"זו משימה שהוטלה עלינו"
בריאיון בכנס בשבע לפני מספר חודשים, חגית לבייב-סופייב, מנהלת קבוצת לבייב בארה"ב, סיפרה על הקשר של משפחתה לחב"ד: "זו משימה שהוטלה עלינו. אבי לא סיפר את זה בזמנו כשביקר אצל הרבי מליובאוויטש בשנות ה-80, אבל הרבי יעץ לו: 'אתה לא צריך לדבר הרבה; אתה צריך לעשות הרבה', והוא קיבל על עצמו את המשימה".
הרב עמנואל שמעונוב, מנהיג הקהילה הבוכרית בפיניקס, אמר ל-Jewish News כי "מרכז חב"ד הזה כאן כדי לעזור לנוער הבוכרי..."המטרה שלנו היא לעבוד עם הדור הצעיר של הבוכרים". לדבריו המרכז יפעיל גם תוכניות עבור צעירי הקהילה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תורם על חשבוננו
    סול 10/2023/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כן בטח תורם מהכסף שלנו מהפנסיות שלנו שגזל ועשו לו תספורת כל תרומה של הנוכל הזה היא כספנו שלנו ואנחנו שותפים מלאים בתרומה הזו ...שלא ימתיקו ויאדירו את לבייב האיש עשה תספורת על חשבוננו
    סגור
  • 1.
    השתלת שיער וניתוחים פלסטיים יאק (ל"ת)
    נכגע 10/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור