בעולם

רעידת אדמה בטייוואן: הרוגים, פצועים ולכודים; רשת החשמל קרסה

לפי רשויות המדינה, לפחות ארבעה בני אדם נהרגו ויותר מ-57 נפצעו. דווח על 26 מבנים שקרסו ועל כ-20 לכודים שנעשים מאמצים לחלצם. הרעידה הלילה בטייוואן הייתה החזקה ביותר שנמדדה באי זה 25 שנה. בעקבות רעידת האדמה העוצמתית שהתרחשה בטייוואן פתחה חברת הביטוח הישראלית הראל חדר מצב
מערכת ice | 
מפת טייוואן
רעידת אדמה חזקה, בעוצמה 7.2 דרגות, הכתה הלילה (בין שלישי לרביעי) במזרח טייוואן. לפי רשויות המדינה, לפחות ארבעה בני אדם נהרגו ויותר מ-57 נפצעו. דווח על 26 מבנים שקרסו ועל כ-20 לכודים שנעשים מאמצים לחלצם. ביפן פרסמו הרשויות התרעה מפני צונאמי, ולאחר שכמה גלים הגיעו לחוף הדרומי של האי אוקינאווה היא הוסרה.
 
הרעידה הלילה בטייוואן הייתה החזקה ביותר שנמדדה באי זה 25 שנה: לפי הסוכנות הטייוואנית העוקבת אחר רעידות אדמה עוצמתה הייתה 7.2, אבל לפי המכון הגאולוגי של ארה"ב היא הייתה חזקה אף יותר, בעוצמה 7.4. מוקד הרעש היה בעומק של 15.5 קילומטרים, סמוך לחוף המזרחי של טייוואן. בשעות שאחרי הרעידה הגדולה הורגשו יותר מ-25 רעידות משנה, בין השאר בבירה טאיפיי.
אחת מהן הייתה חזקה מאוד, בעוצמה 6.5 דרגות, והמוקד שלה היה בעומק 11.8 קילומטרים. רעידות בעומק לא רב כזה נוטות לגרום נזק גדול יותר מעל לפני הקרקע.  לצד הדיווחים על קריסת עשרות בניינים בטייוואן, בעיקר במחוז חוואלין שבמזרח המדינה, דיווחה חברת החשמל Taipower על נפילת רשת החשמל ביותר מ-87,000 בתים באי. החברה ציינה כי שתי תחנות הכוח הגרעיניות של טייוואן לא הושפעו מהרעש.
 
בעקבות רעידת האדמה העוצמתית שהתרחשה בטייוואן פתחה חברת הביטוח הראל חדר מצב לטיפול במבוטחים ובני משפחותיהם הזקוקים לסיוע. בנוסף, בעקבות חשש והתרעות לצונמי הוחלט בהראל על הארכת הביטוח למבוטחים השוהים באזור ב-72 שעות נוספות. הראל קוראת לכל מבוטחיה הפזורים ברחבי טייוואן הזקוקים לסיוע הומניטרי ו/או נפשי להגיע למקום מבטחים ליצור עמה קשר בשיחת טלפון או לשלוח הודעת ווטסאפ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה