בעולם
בגיל מאה: יזם הדיאטות היהודי שהרוויח מיליארדים – הלך לעולמו
הוא התחיל מחברה קטנה שאביו רכש, התמודד עם מאבקים משפטיים, כבש את עולם הדיאטות בעזרת מוצר פשוט, והתקרב למנהיגי העולם. השבוע הלך לעולמו בגיל מאה
סים דניאל אברהם, היזם שהפך חברה קטנה למעצמת דיאטות עולמית בזכות המותג סלים פאסט, נפטר בשבוע שעבר בגיל מאה.
אברהם היה דמות משמעותית גם בזירה העסקית וגם במרחב המדיני. בעבר השקיע מאמצים ניכרים בניסיונות לקדם שלום במזרח התיכון, וטיפח קשרים קרובים עם מנהיגים מישראל וממדינות ערב. הוא היה מקורב לראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ולנשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון, והיה גם מתומכיו המרכזיים של מסע הבחירות של הילרי קלינטון לנשיאות.
המסע העסקי של אברהם התחיל אי שם ב-1947, כאשר אביו, רופא שיניים במקצועו, רכש חברה קטנה לייצור משחות עור תמורת 5,000 דולר בלבד. סול דניאל הפך את העסק הצנוע לאימפריה חובקת עולם, תוך שהוא משיק שורת מוצרים מהפכניים בתחום ההרזיה, בהם מסטיק סלים מינט שכבש את השוק בסוף שנות החמישים למרות התנגדות מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA).
לאחר שהצליח להביא לאישורו של המסטיק בבית המשפט, המשיך אברהם להוביל את החברה לצמיחה. ב-1976 הוא השיק את דקסטרים, גלולת דיאטה שהביאה רווחים גבוהים ואיפשרה את פיתוח המוצר שהפך לשם נרדף לדיאטה קלה ונגישה – סלים פאסט.
המוצר הושק בשנת 1977 כאבקה שדרשה ערבוב עם חלב, והוצג כתחליף לארוחות הבוקר והצהריים, לצד המלצה לאכול ארוחת ערב מאוזנת. תוך זמן קצר, הפך סלים פאסט לשם דבר. כעבור עשור, בשנת 1989, השיקה החברה גרסה מוכנה לשתייה של המוצר, מהלך שחיזק את הפופולריות של המותג עוד יותר.
סלים פאסט קיבל דחיפה משמעותית בשנת 1988, כאשר אופרה ווינפרי חשפה בתוכניתה כי השילה 30 קילוגרמים ממשקלה בעזרת מוצר הרזיה בשם אופטיפאסט. כאשר הקהל גילה שאופטיפאסט נמכר רק במרשם רופא, פנו רבים אל סלים פאסט, שהציע תוצאה דומה – ללא מרשם.
לפריצת הדרך תרמה גם הופעתו של טומי לסורדה, מאמן לוס אנג'לס דודג'רס, אשר הוכיח באותה תקופה כי ניתן לרדת במשקל בעזרת המוצר. לסורדה, שהצליח להשיל 14 קילוגרמים בתוך שלושה חודשים, הפך לפרזנטור המוביל של החברה, לאחר שאברהם בעצמו הביא לו את סלים פאסט למחנה האימונים של הדודג'רס.
העסקה המשמעותית ביותר בחייו העסקיים של אברהם הגיעה בשנת 2000, כאשר מכר את החברה הענקית ליוניליוור תמורת 2.3 מיליארד דולר. המותג המשיך לעבור ידיים – תחילה נרכש על ידי קיינוס קפיטל ב-2014, ובהמשך נמכר לחברת גלנביה. בתחילת 2024 הועמד המותג למכירה.
אברהם, שנולד בלונג ביץ', ניו יורק, בשנת 1924 למשפחה ציונית, גילה יזמות כבר בגיל צעיר – הוא ייסד עיתון מקומי אותו הפיץ בעצמו ואף הצליח לראיין את ראש העיר לואיס אדוארדס זמן קצר לפני שזה נרצח. הוא ויתר על לימודים אקדמיים והתגייס לצבא האמריקאי במלחמת העולם השנייה, שם שירת באיטליה עד ששוחרר עקב בעיות ראייה.
עוד ב-
אברהם היה נשוי פעמיים, והותיר אחריו שישה ילדים, 27 נכדים ו-34 נינים. מגזין "פורבס" העריך את הונו בשנה האחרונה בכ-2.4 מיליארד דולר. בשנות ה-70 חי בישראל עם משפחתו והמשיך לשמור על קשר חם עם המזרח התיכון עד יומו האחרון.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



