בעולם

המלך צ'ארלס מופיע על שטרות חדשים בבריטניה לראשונה. כך הם נראים

על אף שאזרחי בריטניה ציפו לראות את השטרות פניו של המלך החדש רק בעוד שנתיים, בית המלוכה והבנק של אנגליה מפרסמים היום את הדמיית העיצוב של השטרות החדשים שיופצו באמצע 2024 ורק בהתאם לצורך בשטח
מערכת ice |  2
המלך צארלס (צילום אינסטגרם)
זמן קצר לאחר מותה של המלכה אליזבת' השנייה הוכרז שמטבעות עם דיוקנו של המלך החדש צ'ארלס השלישי יגיעו לנתיני הממלכה רק לקראת 2024. למרות זאת, ההדמיה של המטבעות הללו, לצד השטרות עם פניו, נחשפת כבר היום לצד היקף הדפסתם.
הבנק של אנגליה ובית המלוכה מפרסמים היום את העיצוב לשטרות החדשים, שיכללו שטרות חמש, עשר, עשרים וחמישים פאונד. על פניהם נוכל לראות את פני המלך וגם השתקפות שלו בקובייה בה בודקים אם השטרות אמיתיים.

יתרה מכך שאר העיצוב של השטרות נשאר זהה ועדיין ניתן יהיה לראות את דיוקנם של ווינסטון צ'רצ'יל, ג'יין אוסטין, האומן טרנר ואלן טורינג. 
הדפסת פני המלך על שטרות היא מסורת יחסית חדשה היות וראש בית המלוכה הופיע באופן מסורתי רק על המטבעות. אמו של המלך צ'ארלס הייתה הראשונה להופיע גם על השטרות ובכך המלך יהיה השני בהיסטוריה של בית המלוכה להופיע עליהן. 
כאמור, הצפי שהפקת המטבעות תתרחש רק ב-2024, המטבעות יצאו להפצה כבר בתחילת החודש הזה והשטרות הן אלו שיופצו רק בעוד כשנתיים, באמצע 2024. יתרה מכך, הובהר מטעם הבנק שבהתאם למצב האקולוגי בעולם יודפסו שטרות רק בהתאם לצורך הקיים בשוק ובהתאם למידת השחיקה של השטרות עם דמותה של אליזבת' השנייה. 
 
מעניין מה המלך צ'ארלס, שחיכה לא מעט שנים לעלות לכס המלוכה, חושב על ההחלטה הירוקה הזו. מה שהמלך לא יצטרך לחכות לו הרבה זמן, הוא טקס ההכתרה שלו שיערך בחודש מאי הקרוב.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא היה כזה חתיך גם בגיל שלושים
    דיאנה 12/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קצת אמת בפרסום!
    סגור
  • תמיד היה נראה מקומט וחזירי ולבן
    נכון 12/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דיאנה המסכנה
    סגור