בעולם

הצעת חוק הזויה: לאסור על כלבים להוציא את הראש מחלונות המכונית

סנאטורית בפלורידה הגישה הצעת חוק שתחייב בעלי כלבים לאבטח אותם ברתמה או בארגז בעת נסיעה ברכב, כדי למנוע מהם להוציא ראשם מהחלון
מערכת ice | 
כלב (צילום freepik)
הצעת חוק שהוגשה בפלורידה בשבוע שעבר אוסרת על כלבים להוציא את ראשם מחלונות רכב – תחביב ידוע של ידידו הטוב של האדם בזמן נסיעה.
הצעת החוק שהונחה על ידי הסנאטורית הדמוקרטית לורן בוק, כוללת כמה הוראות שיבטיחו את בטיחותם של כלבים כשהם בתוך רכב נוסע. אם החוק יעבור, לא יורשה כלב "להוציא את ראשו או כל חלק אחר בגוף מחוץ לחלון רכב, בזמן שהרכב מונע בכביש ציבורי".
 
הצעת החוק תגביל מאוד את האופן שבו ניתן למקם כלב בתוך רכב. כלבים יצטרכו להיות מאובטחים או על ידי רתמה, או חגורת בטיחות לחיות מחמד שתוכננה במיוחד עבור המכונית - ולא תהיה מרותקת בצוואר. לחילופין, יונח הכלב בתוך ארגז בהתאם לתקנות גודל מסוימות. כן יהיה מותר להחזיק כלבים בחיקו של אדם במידה וארגז או רתמה אינם זמינים - כל עוד זה לא הנהג.
האגודה האמריקנית ההומנית המליצה על אותם כללים ביוני 2022. "לעולם אל תאפשרו לחיות מחמד להוציא אף חלק מגופם מהחלון", קבעה קבוצת תמיכה בבעלי חיים, "למרות שרוב הכלבים אוהבים להוציא את ראשם החוצה מחלונות פתוחים, הרוח עלולה לגרות את הקרום הרירי וכן עלולים לעוף פיסות חצץ או פסולת אחרת לתוך עיניהם. חיות מחמד עלולות גם להיפצע קשות מחפצים כאשר אתם נוסעים בכביש".
חוק רווחת בעלי חיים כולל סעיפים רבים המגנים על החברים הפרוותיים, כולל איסור על עקירת ציפורניים של חתולים אלא אם כן זה הכרחי לטיפול רפואי, מכירת ארנבות לפני חג הפסחא וקשירה של חיות מחמד ביתיות. הצעת החוק גם תאסור על ניסויים קוסמטיים בבעלי חיים עבור כל מוצר - כולל חומרי ניקוי, טיפולי יופי, שמפו וכו'. הוראה אחרת תאפשר לבתי המשפט לאסור על עבריינים להחזיק בעלי חיים, כתנאי למאסר על תנאי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה