בעולם

המונסון מכה בהודו: 22 הרוגים, הרס נרחב בצפון המדינה

בתי ספר בדלהי נסגרו לאחר שגשמים עזים פקדו את הבירה הלאומית בסוף השבוע, והרשויות במדינות ההימלאיה, הימאצ'ל פראדש ואוטרהאנד, ביקשו מאנשים לא לצאת מבתיהם אלא אם כן הכרחי
מערכת ice | 
השיטפונות בהודו
גשם סוער ברחבי צפון הודו הרג לפחות 22 בני אדם, וגרם למפולות ושיטפונות באזור, כאשר דלהי קיבלה את כמות המשקעים הרבה ביותר מזה עשרות שנים. בתי ספר בדלהי נסגרו לאחר שגשמים עזים פקדו את הבירה הלאומית בסוף השבוע, והרשויות במדינות ההימלאיה, הימאצ'ל פראדש ואוטרהאנד, ביקשו מאנשים לא לצאת מבתיהם אלא אם כן הכרחי.
לפחות 22 בני אדם מתו ביום ראשון בשיטפונות ובמפולות במדינות הצפוניות של הימאצ'ל פראדש, אוטרהאנד, אוטר פראדש, ג'אמו וקשמיר ופנג'אב, כך דיווח העיתון טיימס אוף אינדיה.

במדינה הצפונית של הימאצ'ל פראדש, שיטפונות במהלך סוף השבוע הפילו גשר וסחפו כמה בקתות. הרשויות השתמשו במסוקים כדי לחלץ אנשים שנתקעו בכבישים ובגשרים בגלל הגשם, כך הראו צילומים מ-ANI.
רחובות ברחבי המדינות הצפוניות, כולל בפנג'אב, דלהי ואוטראקהנד, הוצפו. באזורים מסוימים, צוותי ההצלה השתמשו ברפסודות גומי כדי לחלץ אנשים שנתקעו בבתיהם, כך נמסר בתקשורת המקומית.
"אנא הישארו בבתים שלכם מכיוון שצפוי גשם כבד יותר ב-24 השעות הקרובות", אמר ראש הממשלה של הימאצ'ל פראדש, סוקוונדר סינג סוקהו, בפנייה ברשתות החברתיות ביום ראשון מאוחר יותר.
כבישים בכמה חלקים של דלהי היו שקועים במים עד הברכיים ביום ראשון כשהיה מוצף ב-153 מ"מ של גשם, המשקעים הגבוהים ביותר ביום אחד ביולי זה 40 שנה. מחוזות רבים בהימאצ'ל פראדש קיבלו גשם של חודש ביום בסוף השבוע, אמר בכיר במחלקת מזג האוויר.
דלהי, פנג'אב והימאצ'ל פראדש קיבלו 112%, 100% ו-70% יותר גשם מהממוצע עד כה בעונת המונסון הנוכחית שהחלה ב-1 ביוני, לפי המחלקה. סוכנות הידיעות Press Trust of India דיווחה ביום ראשון כי 15 בני אדם נהרגו במהלך 24 השעות האחרונות בשש מדינות בצפון הודו.
מפולות קרקע בהימאצ'ל פראדש חסמו כ-700 כבישים, אמר אומקר שארמה, פקיד בניהול אסונות. המחלקה המטאורולוגית של הודו חזתה יותר גשם בחלקים נרחבים של צפון הודו בימים הקרובים.
מונסון הקיץ מביא לדרום אסיה 70-80% מהגשמים השנתיים שלה, כמו גם מוות והרס עקב שיטפונות ומפולות. קשה לחזות את כמות הגשמים ומשתנים במידה ניכרת, אך מדענים טוענים ששינויי האקלים הופכים את המונסון לחזק ולא יציב יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה