בעולם

מחריד: עלייה של מאות אחוזים בכמות האירועים האנטישמיים בעולם

מלחמת חרבות ברזל שנכפתה על מדינת ישראל מציפה את כעסם של שונאי היהודים ברחבי העולם. דו"ח מיוחד שבדק את העלייה במקרי האנטישמיות מאז תחילת המלחמה מצביע על נתונים קשים ומחרידים, המראים שאין אפילו התחלה של ירידה במספר המקרים אלא עלייה של מאות אחוזים. אחד מהמקרים המזעזעים הוא האירוע בשדה התעופה בדגסטאן
מערכת ice |  1
ניצולי שואה ביד ושם (צילום מרים אלסטר פלאש90)
משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות, ההסתדרות הציונית העולמית והסוכנות היהודית הציגו היום (שני) דו"ח מיוחד המצביע על עלייה דרמטית של כ-500% בכמות האירועים האנטישמים שהתרחשו ברחבי העולם, לעומת התקופה שלפני המלחמה. עלייה של כ-400% נרשמה בנוגע לשיח האנטישמי ברשתות.
ארגון הטרור דעאש קרא לתומכיו לבצע התקפות על שכונות יהודיות ברחבי העולם, בטענה שזהו סיוע לפלסטינים. עוד קרא ארגון הטרור לפגוע בשגרירויות יהודיות ו"צלבניות", בתי כנסת, "מועדונים יהודיים" ואף במה שהוא מכנה "מתקנים כלכליים", ולרצוח את כל מי שנמצא שם.
מהדו"ח עולה, כי כמות האירועים האנטישמיים עולה במרחב הפוסט סובייטי, בקמפוסים בארה"ב, באמריקה הלטינית, באוסטרליה ודרום אפריקה. באוניברסיטאות ברחבי העולם, מדווחים 56% מהסטודנטים היהודים על תחושת פחד ו-67% מהם מדווחים על עצב בשל המצב בישראל. כ-25% מהסטודנטים דיווחו על פעילויות שנאה ואלימות שהתרחשו בקמפוסים מפרוץ המלחמה, וכ-58% טוענים שאינם מקבלים תמיכה מהקולג' או האוניברסיטה בה הם לומדים.
במרחב ברית המועצות לשעבר, על פי הדו"ח חלה החמרה בשיח האנטישמי והאנטי-ישראלי על רקע הלחימה, כולל מצד אנשי ציבור בולטים, תועמלנים ושופרות המקורבים לחוגי השלטון ברוסיה ובבלארוס. קהילות יהודיות רבות ברחבי העולם מעידות על ירידה דרמטית בתחושת הביטחון האישי (בקרב 87%  מהנשאלים), לצד תחושות של כעס, חרדה והלם.
אחד המקרים החמורים שאירעו בתקופה זו הוא המקרה המחריד שאירע אמש במחוז דגסטאן בדרום רוסיה, בו פרצו המון של שונאי יהודים עם דגלי אש"ף ותוך קריאות בערבית, במטרה לאתר יהודים או ישראלים בשטח שדה התעופה ולבצע בהם לינץ'. ככל הנראה ההמון הגיע לשם בעקבות דיווח על טיסה שנחתה בשדה התעופה והמריאה מתל אביב.
רחלי ברץ ריקס, ראש המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית אמרה בתגובה לדו"ח: "היקפי האנטישמיות בתקופה האחרונה הינם בממדים שטרם נראו בעשור האחרון. ניכר שהמלחמה היא הגורם הכי משפיע על כך. הנתונים הללו צריכים להדאיג את כולנו ולהביא את המדינה ואנשיה לפעול בהתאם".
 
אבי כהן סקלי, מנכ"ל משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות אמר: "גלי אנטישמיות מחרידים פוקדים את מדינות העולם בימים אלה. הצעד הראשון כדי לנסות ולהתמודד עם המצב הוא גיבוש תמונת מצב אחידה בשילוב כוחות בין הממשלה לבין הקהילות היהודיות. זהו צעד הכרחי למאבק אפקטיבי באנטישמיות שמשמעותו הישירה היא הצלת חיי היהודים. אנו פועלים לגיבוש צעדים מעשיים להתמודדות עם מצב חירום זה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אם אתה לא מפגין יהדותך-ישראליותך לא יקרה לך דבר
    בני 10/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעדיף לחיות במדינה אנטישמית,חילונית...ללא מאפיינים יהודים עלי ,מאשר בישראל משיחית דתית לא דמוקרטית המסוכנת מבפנים ומבחוץ
    סגור