בעולם

ארה"ב תקפה מטרות בסוריה ועירק: "נמשיך בתקיפות במקום ובזמן הנכון"

5 ימים לאחר מתקפת הכטב"ם של המיליציות האיראניות בסוריה על הבסיס האמריקני בירדן בה נהרגו שלושה אמריקנים, הגיעה התגובה של ארה"ב עם תקיפת 85 מטרות בעירק וסוריה, במהלכה הושמדו מחסני טילים ומחסנים לוגיסטיים של המיליציות
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום shutterstock)
ארצות הברית הגיבה הלילה תגובה ראשונית על הריגת שלושה מחייליה במהלך תקיפת הבסיס בירדן על ידי המיליציות האיראניות בסוריה ועירק לפני חמישה ימים. בנוסף למותם של שלושה חיילים במהלך התקיפה על הבסיס נפצעו גם מעל 40 נוספים.
במהלך התגובה הלילה בשטחי עירק וסוריה תקפה ארצות הברית 85 מטרות של המיליציות והושמדו מחסני טילים, כטב"מים ומחסנים לוגיסטיים. לפי הודעת הצבא האמריקני מדובר בתקיפה אחת מיני רבות הצפויות על המיליציות הפרו איראניות.
נשיא ארצות הברית נאם בזמן התקיפה ואמר: "התגובה שלנו החלה היום ותמשיך במקום ובזמן שנבחר, אנחנו לא מחפשים עימותים במזרח התיכון ולא בכל מקום אחר בעולם. אבל שיידעו כל אלה שרוצים לפגוע באמריקנים: אם תפגעו בנו- נגיב" עוד במהלך הנאום האשים ביידן את איראן ולפי הודעת צבא ארצות הברית התקיפה נבחרה במטרה למנוע אבידות אזרחיות.
 
דובר המועצה לבטחון ג'ון קירבי טען כי תקיפה זו הגיעה בתגובה לתקיפות על בסיסי ארצות הברית בסוריה, עירק וירדן וכי מדובר במסר לאיראן כי ארצות הברית אינה מעוניינת במלחמה אבל תמשיך למנוע פגיעה באינטרסים אמריקנים במזר התיכון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה