בריאות

משרד הבריאות בנתונים מדאיגים: מחלות החורף שוברות שיאים

דוח שפורסם חושף כי מספר הפניות לקופות החולים בגלל מחלות דמויות שפעת הגיע לנתונים חסרי תקדים בהשוואה לחמש השנים האחרונות. 55% מהחולים שפנו לרופא המשפחה בעקבות תסמינים של מחלות חורף נדבקו בשפעת מסוג A.  מקרב אוכלוסיית הסיכון של בני 65 ומעלה, התחסנו רק 51.9%
מערכת ice | 
שפעת (צילום pexels, freepik)
המרכז הלאומי לבקרת מחלות של משרד הבריאות פרסם היום (חמישי) דוח עדכני וממנו עולה כי מספר הפניות לקופות החולים בגלל מחלות דמויות שפעת הגיע החורף לשיא בהשוואה לחמש השנים האחרונות. גם נתוני דלקת ריאות עלו מאוד והפניות למרפאות בנושא שברו את השיא הקודם שנרשם בשנת 2019.
דוח ניטור תחלואה של נגיפי נשימה מלמד ש-55% מהחולים שפנו לרופא המשפחה בעקבות תסמינים של מחלות חורף נדבקו בשפעת מסוג A, שנחשבת החריפה ביותר. גורמי הרפואה ממליצים לכל מי שלא התחסן עד כה מפני שפעת - לגשת לקופות החולים ולהתחסן.
 
מבצע החיסונים נגד שפעת נפתח בסביבות חודש אוקטובר בשנה שעברה, בתקופה שבה פרצה מתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר. זה עשוי להסביר את הירידה הניכרת בשיעור ההתחסנות נגד שפעת: נכון ליום ראשון, 18 בפברואר, מקרב אוכלוסיית הסיכון של בני 65 ומעלה, התחסנו נגד שפעת רק 51.9%. מדובר בירידה ניכרת בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה, אז התחסנו 58.7% מקרב אוכלוסיית הסיכון. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה