משפט

לוחמים בצפון: "אנחנו בשר תותחים, לא למדנו כלום מהשבת השחורה"

שימוש במל"טים מתאבדים, ירי נ"ט ורקטות עם חומר נפץ במשקל מאות קילוגרמים. מתי ישראל תגיב למתרחש מכיוון חיזבאללה? חיילים המוצבים בגבול לבנון מביעים עמדה נחרצת: "הממשלה הפקירה אותנו, אוסרים עלינו להגיב, אנחנו מתחבאים במיגוניות כמו עכברים"
מערכת ice |  11
גבול לבנון (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין)
על רקע ירי הנ"ט הבוקר (ראשון) משטח לבנון לאזור דוב"ב, שהביא לפציעתם של שישה אזרחים באורח קשה ואנוש, הולכת וגוברת הביקורת כלפי מדיניות ההכלה של הממשלה בגזרה הצפונית. לאחר כשלושה שבועות בהם מתבצע ירי חוזר ונשנה לגליל המערבי, שהגיע מצפון עד הקריות, ופינוי יישובי הגבול, הלוחמים הנמצאים במקום מתארים תסכול מהיעדר היכולת להגיב בעוצמה. 
"הממשלה שמה אותנו פה להיות בשר תותחים", אומרים כוחות בשטח לכלי תקשורת. "אוסרים עלינו להגיב לחיזבאללה". לוחמים שהוצבו בגבול לבנון טוענים כי הממשלה הפקירה אותם, ומדובר בעניין של זמן עד שחיילים ייפגעו.  "אנחנו חוטפים כל יום טילי נ"ט בלי הפסקה. אוסרים עלינו להגיב. אנחנו מתחבאים במיגוניות במוצבים כמו עכברים. לא למדו כלום מהשבת השחורה". 
 
אמש, בתום הצהרות משותפות לציבור שנתנו ראש הממשלה, שר הביטחון והשר גנץ, נשאל שר הביטחון האלוף (במיל') יואב גלנט "מהו הקו האדום לכניסה למערכה בצפון?". השר גלנט השיב באיום: "אם תשמעי שתקפנו בבירות, תדעי שהקו האדום נחצה". יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן הצביע על האיום מצפון כבר בשבוע שעבר.
 
"אנחנו חייבים לשנות את הקונספציה. בימים האחרונים בזמן שאחד המוצבים בצפון ספג שישה טילי נ״ט ובנס לא נפגעו עשרות חיילים, התקבלה הוראה מפורשת לחיילנו שאסור להם להגיב לירי החיזבאללה. לא ייתכן שחיילנו ירגישו כברווזים במטווח בגבול הצפוני, כשהמדיניות שמובילה הממשלה היא שאסור ליזום, אסור לבצע ירי, אסור להגיב, אלא אך ורק במקרה ומחבל כבר חוצה את הגבול".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    ממשלה
    משה 11/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממשלת ביבי בן גביר סמוטריץ תבוסתנים רועדים מאויבי ישראל בן גביר בקש סליחה מכל מי שהשמצת סמוטריץ תעביר מליארדים לאויבי ישראל
    סגור
  • 10.
    ממשלת זדון
    אליהו 11/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יש יותר מדי חגיגות הופעות ואחרי זה זמן אוזל לכל העולם במקום לקטוש את כל עזה ...בצפון אם היו קיבוצים של השמאל היו מזמן ניכנסים ללבנון ...
    סגור
  • 9.
    פחדן בן פחדן
    אריק שרון 11/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל זמן שביבי בראש קבינט ביטחוני נמשיך להגיש ולא ליזום. מי הצביע לפחדן בן פחדן??? שיגיד לו לזוז רגע. אחרי שננצח שימשיך בשטויות שלו
    סגור
  • 8.
    חיילים חוזרים הביתה!
    אזרחית 11/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ביום שהחיילים יבינו שהם רק עוד כלי בידי הממשלה למאזן הדמים, שלאף אחד לא אכפת מהם, המלחמה תגמר. חיילים צריכים מכל עבר לקום ולחזור הביתה ולהפסיק לשמש בשר תותחים לחדלי האישים, הפושעים שיושבים בממשלה. תחזרו הביתה!!!
    סגור
  • 7.
    ביבי וממשלתו
    דוד 11/2023/13
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ביבי ( מר ביטחון ) מאז ומעולם פחד להכנס לעימות מול האויבים שלנו ואלה התוצאות בדרום וגם בצפון ( המחבלים יושבים על הגדר והתעצם)
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    אל תחכו לאישור, חסלו אותם.. זה החיים שלכם
    אריק 11/2023/12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שהמפקדים יעמדו בקו האש ויספגו נ"טים לפנים
    סגור
  • 5.
    צריך להפגיז את ביירות . (ל"ת)
    פטריוט 11/2023/12
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 4.
    עם כל הכבוד לכל הגיבורים, עדיף לאט ובזהירות (ל"ת)
    יוסי 11/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    פראיירים לא מתים - הם מתחלפים... (ל"ת)
    תתעוררו 11/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    ממשלה של תבוסתנים (ל"ת)
    עדי 11/2023/12
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 1.
    ממתי מעניין לאנשי ג'ובים, אזרחים וחיילים?
    אפרים 11/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 4
    כתבה הזויה.
    סגור