בריאות

אלפי רופאים נטשו, המדינה הכריזה: כוננות בריאות "חמורה"

ממשלת דרום קוריאה החליטה על ביצוע של רפורמה במערכת הבריאותית, שתכלול תוספת מתמחים בשילוב הגדלת שעות העבודה של בתי חוליים ציבוריים. בעקבות כך פרצו מחאות חמורות במדינה בהשתתפות אלפי רופאים, והמדינה הכריזה על מצב חירום
מערכת ice | 
רופאים (צילום freepik)
דרום קוריאה במשבר: המדינה האסיאתית מתמודדת עם עזיבה המונית של רופאים מתמחים, לאחר שראש הממשלה הודיע כי בתי החולים הציבוריים יאריכו את שעות העבודה בשביל להתמודד עם העומס הרב על מערכת הבריאות.
ע"פ דיווח של CNBC, כמעט כשני שליש מהרופאים הצעירים במדינה עזבו את עבודתם לאחר שהוחלט על קליטה של סטודנטים נוספים לבתי הספר לרפואה, ועל הדרישה לאלץ בתי חולים לפעול גם בסופי שבוע וחגים ולמעשה להאריך את שאלות הפעילות. מבחינה מספרית, מדובר על יותר מ-8,400 רופאים אשר הצטרפו למחאה – מספר השקול לכ-64% ממספר הרופאים המתמחים בדרום קוריאה, אך מדובר על מספר קטן יחסית בהשוואה ליותר מ-100,000 הרופאים במדינה בסך הכל.
בעקבות הלחץ הגובר, הוחלט להעלות את הכוננות הבריאותית במדינה לרמה הגבוהה ביותר, שעומדת על "חמורה". ראש הממשלה הפציר ברופאים שלא להשתתף במחאה, והוא הסביר כי הממשלה "תמיד דחופה לדיאלוג". למרות זאת, חשוב לציין כי ע"פ סקר שנערך, יותר מ-75% מהנשאלים דווקא תומכים ברפורמה הממשלתית החדשה בתחום הבריאות, ומאמינים כי אכן צריך להגדיל את מספר שעות העבודה בביה"ח בהתאם להגדלה של מספר המתמחים בתחום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה