בריאות

שמן זית מזויף נמכר בישראל: זה המותג שאסור להשתמש בו

משרד הבריאות מזהיר את הציבור מצריכת המוצרים המזויפים "שמן זית כתית" ו"שמן קנולה מזוכך" מתוצרת "שמן המעלה" מעלה עירון מכלל תאריכי התפוגה
מערכת ice |  5
שמן זית-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בהמשך להודעות הקודמות על מותגי שמן זית מזויפיים, משרד הבריאות מזהיר הערב (שלישי) את הציבור גם מפני צריכת המוצרים המזויפים "שמן זית כתית" ו"שמן קנולה מזוכך" מתוצרת "שמן המעלה" מעלה עירון מכלל תאריכי התפוגה של החברה.
בהמשך להודעת המשרד מתאריך 20.3.2024, מזהיר משרד הבריאות מפני צריכת מוצרים מזויפים מתוצרת "שמן המעלה" מעלה עירון, שמסומנים על גבי התווית כ"שמן זית כתית". בעקבות תלונה שהתקבלה בשירות המזון על הטעם של שמן הזית בוצעה בדיקת מעבדה למספר מוצרים ונמצא כי הרכב חומצות השומן של המוצרים אינו תואם להגדרת השמן המסומן על גבי התווית. 
על אף שמצוין על גבי התווית מקום הייצור/האריזה של השמן, לא קיים במעלה עירון מפעל למילוי שמנים שמוכר למשרד הבריאות. הציבור מתבקש שלא לצרוך את המוצרים שמפורטים בהודעה זו מכלל תאריכי התפוגה.
 
שירות המזון במשרד הבריאות ימשיך לבחון ולאתר מקרים של הונאה במזון כגון זיופי השמנים. במידה ותמצא הפרה של דרישות החקיקה והתקינה בישראל, ינקטו צעדים מול העוסק במזון בכלל האמצעים העומדים לרשות המשרד.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    עושק והולכת שולל...
    ציפורי 04/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    על מה כי תלונו???? עם ישראל עם של ג...... תחמנים.... יש הרבה שמות גנאי. קודם כל חצי עם חי על חשבון החצי השני..... אולי כשיבוא המשיח ישתנה פה משהו. צריך לשנות את שיטת הבחירות. אין מקום למפלגות דתיות. אין לערב דת עם פוליטיקה. אנחנו נהיה בקרוב כמו המדינות השכנות.
    סגור
  • 4.
    הכשרות הכי חשוב, ויש להם כשרות...
    אלה 04/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אז טיב השמן שולי....
    סגור
  • 3.
    מי שצריך לשאת בעונש מי שמאשר את היבוא (ל"ת)
    אזרח 04/2024/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    אין עונש כדאי לזייף
    אהרון 04/2024/17
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מוכרים זיופי שמן ו מותגים ו מזון מי ה סיבה פשוטה אין עונש יש לובי יש עורכי דין מתפרנסים מי הגנה על עבריינים ו שופטים ש לא עושים את ה עבודה שלהם ו כמובן ה פקידים ב משרדים ה מיועדים ל הגנת ה צרכן ו בריאותו אז ה מצב מדינה בטטה
    סגור
  • 1.
    כול יבואן של שמן מזויף - לכלא ומהר!!
    Ib 04/2024/17
    הגב לתגובה זו
    8 0
    למה יש משגיחי כשרות - רק לכסף ??? להשתמש בהם ולשלוח לכלא יבואני שמן מזויף
    סגור