בריאות

זה הסכום הכולל ששילמו הישראלים על בדיקות בנתב"ג בפסח

משרד הבריאות הודיע הבוקר שהוא שוקל לבטל את הבדיקות לשבים מחו"ל. כמה בינתיים שילמו סה"כ מיליון הישראלים על הבדיקות בחזרה?
מערכת ice |  1
בדיקות קורונה בנתב"ג (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
אזרחי ישראל יצאו אתמול לחגוג את המימונה לראשונה מזה שנתיים ללא חובת עטיית מסיכה במקומות סגורים. למרות הירידה בתחלואה, נראה המהלך יותר כהשלמה עם מה שנהג הציבור הרחב בחודשים האחרונים. האם בנתב"ג יקרה מהלך דומה עם הבדיקות לחוזרים מחו"ל?
בעקבות הירידה בתחלואה, בזמן הקרוב צפוי משרד הבריאות לבחון מדיניות חדשה בנוגע לבדיקות השבים בחו"ל. ע"פ הפרסום ב'הארץ', במשרד הבריאות בוחנים מתווה בו ייבדקו כמות מדגמית של נוחתים מכל יעד, ולמספר יעדים תבוטל חובת הבדיקה בחזרה. עוד ע"פ הפרסום, חלק מהגורמים במשרד הבריאות ממליצים בכלל לבטל את הבדיקות לנוחתים בישראל.
מי שטען בפומבי בשבוע שעבר שעל ישראל לבטל את הבדיקות בנתב"ג, וכן את חובת המסכות בחללים סגורים, הוא מנהל בית החולים איכילוב רוני גמזו. על חובת המסכות שבטולה אתמול (מוצאי שבת) הוא אמר: "רבים מהישראלים המטיילים בימים אלו בחו״ל מופתעים לגלות איך הקורונה נעלמה ברוב המדינות. הגיע הזמן לעשות את הדבר הנכון גם בישראל ולהסיר את המגבלות, את המסכות, גם בחללים סגורים, בטח לתלמידי בתי הספר, למעשה בכל מקום, כי הקורונה כיום כבר לא מסכנת כבעבר."
 
וכך אמר על הבדיקות בנמל התעופה: "כמעט בכל המדינות לא מבקשים תעודות חיסון, תווים ירוקים, בדיקות PCR או אנטיגן. בצדק, כי התוספת של זה לכלל תחלואת הקורונה - שולית ביותר. אין מקום להמשיך עם בדיקות קורונה בכניסה לישראל, או בכל מקום סתם לאנשים בריאים ובטח לא להשאיר עשרות אלפי אנשים בבידוד עד התשובה."
גמזו המשיך וחשף מהי העלות של הבדיקות לשבים מחו"ל: "למה אני והרבה אחרים נצטרך לשלם יותר מ - 60 שקלים לבדיקה בחזרה ארצה שלא נעשית היום בשום מקום בעולם המערבי המחוסן? דיווחו שקרוב למיליון ישראלים יוצאים ונכנסים לישראל סביב הפסח. לא חבל 60 מיליון שקל ישולמו על ידי האזרחים למימוש מדיניות לא עדכנית? גם אם יהיה עוד גל, נתמודד אז. אני קורא לממשלת ישראל לקבל את ההחלטות בהתאם. הגיע הזמן לשנות כיוון להתקדם."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בדיקות לחוזרים בנתב״ג -שחיתות (ל"ת)
    אחד 04/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור