בריאות

חברת מודרנה פיתחה חיסון לפעוטות, מהם תופעות הלוואי?

חברת מודרנה מבקשת אישור כדי להפיץ את החיסון שפיתחה עבור ילדים מגילאי 6 חודשיים, "תגובת נוגדנים מנטרלת חזקה ופרופיל בטיחות חיובי". מהם תופעות הלוואי והאם הוא יעיל באותה מידה כמו חיסון המבוגרים?
מערכת ice | 
חיסון לקורונה (צילום Magma Images)
חברת מודרנה מבקשת אישור שימוש חירום ממנהל המזון והתרופות האמריקני עבור החיסון שלה ל-Covid-19 לילדים מגיל 6 חודשים עד 5 שנים, כך מסרה החברה ביום חמישי. "אנו מאמינים ש-mRNA-1273 יוכל להגן בבטחה על הילדים הללו מפני SARS-CoV-2, שהוא כל כך חשוב במאבק המתמשך שלנו נגד הקורונה, ויתקבל בברכה במיוחד על ידי הורים ומטפלים", מסר סטפן בנסל, מנכ"ל  מודרנה בהודעה לכלי תקשורת בארה"ב.
כזכור, בסוף חודש מרץ דיווחה החברה, על תוצאות של ניסוי קליני שכלל 2,500 ילדים בגילאי 6 חודשים עד 24 חודשים ו-4,200 ילדים בגילאי 2 עד 5. נמצא כי מנות של 25 מיקרוגרם של החיסון הובילו לתגובה חיסונית דומה בילדים צעירים. תוצאות שלפי מודרנה,  מעידות על הגנה מפני תחלואה ותחלואה חמורה, עד גיל 6 חודשים.
 
בראיון ל-CNN, אמר ד"ר פול ברטון, קצין הרפואה הראשי של מודרנה, כי הנתונים הראו "תגובת נוגדנים מנטרלת חזקה ופרופיל בטיחות חיובי, אז זה מאוד מרגיע." ברטון גם אמר שהחיסונים בטוחים מאוד לקבוצת גיל זו. התגובות השכיחות ביותר היו כאבים במקום ההזרקה וחום, ובניגוד לתופעה שנצפתה בקרב צעירים, לא היו מקרים של דלקת לב, או דלקת שריר הלב.
יחד עם זאת התוצאות שהוכרזו במרץ נאספו בעיקר במהלך גל האומיקרון, וכללו בדיקות ביתיות ל-Covid-19. כתוצאה מכך, בחברה סייגו וציינו שהחיסונים נראים פחות יעילים לילדים מאשר עבור קבוצות גיל מבוגרות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה