בריאות

מלחמה בבית החולים: עובדי אסותא הכריזו על שביתה

ועד העובדים של בית חולים אסותא ברמת החייל יקיים, בפעם הראשונה, שביתת אזהרה בשל תנאי העסקה בלתי שוויוניים: "לא יעלה על הדעת שבית חולים פרטי המרוויח מאות מיליוני שקלים ישלם לעובדיו פחות מבתי החולים הממשלתיים", באסותא הגיבו בחריפות: "שיח השמצות, שביתה פראית ומיותרת"
מערכת ice |  6
אסותא (צילום דוברות בית החולים אסותא)
בפעם הראשונה: שביתת אזהרה בת יום אחד תתקיים באסותא סניף רמת החייל ביום רביעי הקרוב (18.5). זוהי השביתה הראשונה אי פעם המתקיימת בארגון אסותא. יו״ר הוועד מגי מור אמרה בהצהרה לתקשורת: "לא יעלה על הדעת שבית חולים פרטי המרוויח מאות מיליוני שקלים ישלם לעובדיו המסורים והמקצועיים פחות מבתי החולים הממשלתיים. הוועד מקיים מו״מ להסכם קיבוצי במשך יותר שלוש שנים" 
"עובדי אסותא רמת החייל אינם חוטבי העצים ושואבי המים של הארגון", אמרה והוסיפה: "עובדי אסותא רמת החייל הם עובדים מקצועיים ומסורים העובדים 24/7 ומגיעים להם תנאים טובים הרבה יותר. בזכות ולא בחסד. איננו מבקשים משכורות היי טק ורכבים מפוארים, אלא השוואת תנאים למגזר הציבורי כדי שנוכל להתפרנס בכבוד״. הוועד, המונה מעל 1000 עובדים, מאגד צוות אחיות, אדמיניסטרטיביה, סניטרים וכוח עזר, מבקש השוואת תנאי העובדים למגזר הציבורי.

 
לדברי מור, הוועד לא הצליח להשיג התקדמות במו"מ: ״לצערנו הרב, בפגישה שהתקיימה אצל הממונה הארצית ליחסי עבודה במשרד העבודה והרווחה לא הצלחנו להגיע להתקדמות במו״מ מסיבה אחת פשוטה. ההנהלה מתבצרת בעמדתה, מתוך רצון להמשיך ולגרור רגליים תוך הגשת הצעות לא מכבדות ולא ראויות, בלשון המעטה".
יו"ר הוועד אף מאשימה את הנהלת אסותא בהתנהגות בלתי ראויה כלפי העובדים המסורים והמקצועיים: "מבחינת ההנהלה אפשר לקיים מו״מ לנצח, אבל לא מבחינתנו! אנחנו לא נמשיך לקחת חלק בהצגה הזו ורק עיצומים ארגונים יבהירו להנהלה האטומה והמנותקת שלנו שכך אי אפשר להמשיך". 
 
לדבריה, "אנחנו רוצים זה שהנהלת אסותא תצמיד באופן מלא את תנאי העובדים וכלל הסקטורים למערכת הציבורית. תנאים שכוללים בין היתר הפרשה לפנסיה, פדיון ימי מחלה, קידום דרגות, יישום הסכם מנהל ומשק ועמותות לקידום מקצועי".
בתקופה האחרונה ולאחר שהוכרז באסותא סכסוך עבודה לפני כחודשיים מקיימים הוועד וההנהלה פגישות גישור ומו״מ מואץ בתיווכה של הממונה הראשית ליחסי עבודה במשרד העבודה והרווחה, עו״ד רבקה ובנר, אולם עד כה לא הייתה התקדמות משמעותית במו״מ.  למרות השביתה, במחלקות אשפוז יום אונקולוגי, טיפול נמרץ ודיאליזה העובדים יעבדו כרגיל ולא ישבתו. 
מאסותא נמסר בתגובה: "לא ניגרר לשיח ההשמצות שאימצה  יו״ר הועד, שבמסכת בדותות מבקשת להכשיר שביתה פראית  ומיותרת כזו, שלא היתה כמותה בכל שנות פעילות מערכת הבריאות בישראל.
לצערנו הרב, בעיצומו של מו"מ אינטנסיבי לגישור בין ועד העובדים להנהלת אסותא, בחרה  יו"ר הועד להשבית את בית החולים, על גבם של המטופלים ובני משפחותיהם ועובדי אסותא.
למרות העובדה שבחודשים האחרונים הועברו הצעות מרחיקות לכת לנציגות העובדים, הן לא נבחנו עניינית, משום שהמטרה הייתה ונותרה -  השבתה מיותרת, תוך ניצול מצוקתם של אלפי חולים, הנדרשים להליכים רפואיים.
במהלך המו"מ ביקשה אסותא לקדם מיידית את שכר העובדים במסגרת ההסכם הקיבוצי, אך למרבה הצער, הצעה זו סורבה על ידי יו"ר הועד. בכך  גם מנעה הטבות שכר מהעובדים.  באסותא מבהירים כי יש להמשיך ולמצות  את הליך הגישור והמשא ומתן  במטרה כנה להגיע להסכם טוב  והוגן.
"כארגון המנוהל בשיקול דעת ואחריות כוללת, נפעל לטובת עובדי אסותא במסגרת קווים אדומים, אשר תכליתם : שמירת אסותא כארגון בריאות מוביל  ומאוזן כלכלית,  ולא נסכן את יציבותו".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    שביתה
    @ 05/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאן יבינו רק ע״י שביתות תראו את המהבטחים והמנקים שעד היום לא שינו להם את משכורת המינימום אני פונה לכולם כאן ראו והשכילו רק שביתה תעזור לכם לצאת ממעגל העוני של השכר המינימום שרת הכלכלה לא חותמת על ההסכם מה איכפת לה יש למשכורת מפוצצת מהצבא משכורת מפוצצת מהכנסת מה שכר המינימום מענין אותה לא לכן חברה להתעורר ולצאת לשביתה כללים בלי מהבטחים פה זה מסוכן ובלי מנקים פה זה מסריח קדימה קמו
    סגור
  • 4.
    לא לוותר לחזירים שמרווחים מיליונים (ל"ת)
    מנכל חזיר ונצלן 05/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    כל הכבוד לועד! (ל"ת)
    המשבית 05/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד
    אסותא 05/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם סגנית מנהל בית חולים תפעולית מקבלת 46 אלף לחודש , אין שום סיבה שהעובדים שמצילים חיים לא יקבלו שכר הולם
    סגור
  • 1.
    מאבק צודק. הנהלה חזירית המנצלת חלשים (ל"ת)
    עובדת אסותא 05/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כל הכבוד למגי תותחית
    ציפי 05/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנהלה חזירית גורפת את השמנת לעצמה בלבד הצוות עובד קשה מאוד הגיעה הזמן לשינוי
    סגור