בריאות

תכינו את הארנק: זה המוצר שתשלמו עליו 243% יותר

ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר אישרה: על נוזל למילוי סיגריות אלקטרוניות יחול מס קנייה בגובה 243% מהמחיר הסיטוני השכיח בתוספת 7.34 ש"ח למ"ל. ההסבר של אפי שפר, נציג משרד הבריאות, בפנים
מערכת ice |  4
סיגריה אלקטרונית (צילום pixabay)
ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר אישרה את הצעת צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין - צו הממסה סיגריות אלקטרוניות.
האישור מגיע בהמשך לדיוני הוועדה בתחילת השנה. בעקבות כך שהתנגדות שהוגשה לצו שאושר טרם נדונה, פורסם צו חדש שהצריך את אישור הוועדה, בתוך כך אושר גם שינוי בצו לעניין גובה מיסוי הנוזל למילוי סיגריות אלקטרוניות.
הצו החדש קובע כי על נוזל למילוי סיגריות אלקטרוניות יחול מס קנייה בגובה 243% מהמחיר הסיטוני השכיח בתוספת 7.34 ש"ח למ"ל, אשר בכל מקרה לא יפחת מ- 14.08 ש"ח למ"ל.
מדובר בהפחתה משיעור המס שהוטל בצו הקודם, כאשר רכיבי המיסוי הופחתו ב-10% כל אחד מהם. טרם ההפחתה עמד המיסוי בצו הקודם על מס קנייה בגובה  270%+ 8.16 ש"ח למ"ל אשר לא יפחת מ- 15.64 ש"ח למ"ל. 
נציג משרד הבריאות, אפי שפר הסביר כי התיקון נעשה מ-2 סיבות: "במהלך הדיונים עלה שנוזל המילוי משמש יותר את האוכלוסייה המבוגרת ופחות את בני נוער שמתמכרים יותר לחד פעמיות. מה שגילינו עוד, זה שיש פחת מסוים - כשקונים בקבוקן של נוזל, וצריכים למלא את כלי הסיגריה, תוך כדי נשפך נוזל, ויש פחת מסוים". בנוגע לסיגריה אלקטרונית חד פעמית לא חל שינוי, והמס נותר ברף הגבוה יותר.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מישהו קיבל שוחד מחברות הסיגריות
    איציק 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא איכפת לו מבריאות הציבור
    סגור
  • 3.
    תעביר ממשלת זדון מן הארץ
    מאור 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    3 1
    קושנר המרושע עם פרצוף השטן מנהיג חבורת שודדי הקופה הציבורית ומלככי הפינכה
    סגור
  • 2.
    לעלות יותר
    היהודי 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    4 7
    לעלות יותר ובהרבה את המחיר של הנזק המסריח הזה. זה פוגע גם באילו שלא רוזים בכבנת זדון גם עם מותר אז יש להוצי הסיגריות ומניהם מחוץ לחוק או לייקר שלא יהיה כדאי.
    סגור
  • 1.
    למה אתם משמיטים את העיקר???
    קובי 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    3 1
    נאמר שם בועדה על ידי אחד מבעלי העסקים שהמס בישראל הוא 15 ש"ח למ"ל לעומת 30 אגו' המס המקסימלי בשאר מדינות העולם, זה מטורףףף!!!
    סגור