כסף וצרכנות

נקודות זיכוי חדשות והקלות מס: מי הזכאים להטבות?

ועדת הכספים אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להסדרת נקודות הזיכוי לעולים חדשים. לניצול מרבי של נקודות הזיכוי, קובעת הצעת החוק פריסה ארוכה יותר של הענקת נקודות הזיכוי במס לעולים חדשים, תוך הארכת התקופה בשנה נוספת, ומתן נקודת זיכוי נוספת במסגרת זו
מערכת ice |  8
מענק לעסקים ולעצמאים (צילום freepik ,Istock)
ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר, אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת מס הכנסה (דחיית מימוש נקודות זיכוי לעולה), של חברי הכנסת ולדימיר בליאק ואלכס קושניר.
הצעת החוק מציעה שינוי של הארכת ושינוי מדרג הטבות המס לעולים חדשים. בדברי ההסבר מצוין כי "הניסיון מלמד כי מרבית העולים אינם מממשים את הטבת המס מסיבות שונות, ובהן קושי בהשתכרות באופן יציב בתקופה זו, למידה באולפן או הכנסה נמוכה שאינה מגיעה לרף המס. לפיכך, בהצעת חוק זו מוצע להאריך את תקופת הזכאות לנקודות זיכוי בשנה ולקבוע כי בשנה הראשונה מעלייתו לישראל יהיה עולה זכאי לנקודת זיכוי אחת נוספת. יתר נקודות הזיכוי הקבועות כיום בפקודה ייוותרו ללא שינוי".
 
יו"ר הוועדה, ויוזם החוק, ח"כ אלכס קושניר ציין כי "במשך שנים הייתה פה לקונה של קבוצת זכאות ריקה, שנתנה כביכול הצעות חוק לעולים אבל הם לא יכלו לממש אותה. התיקון גם מאריך את תקופת הזכאות בשנה אחת וגם מבנה את נקודות הזיכוי בצורה נכונה יותר".
ח"כ ולדימיר בליאק, יוזם החוק: "זה החוק הראשון שלי שמגיע לקריאה שנייה ושלישית, הבאנו את הרעיון מהשטח, גיליתי לקונה, ואני שמח שאנחנו מצליחים להביא את השינוי המיוחל. היום זה מקבל משנה משמעות שאנחנו נערכים לגל עלייה מאוד משמעותי, ואני שמח שהרבה עולים ייהנו מההטבה הזו". להערכת משרד האוצר, העלות התקציבית של הצעת החוק היא 30 מיליון שקלים חדשים בשנה. כיוון שהממשלה נתנה את הסכמתה להצעת החוק, לא מדובר בהצעת חוק תקציבית.
להלן תחשיבי ההטבה לפני ואחרי השינוי המוצע. לפני השינוי: 18 חודשים ראשונים – 1/4 נקודת זיכוי לכל חודש. 4.5 נקודות זכות לשנה וחצי הראשונות. 12 חודשים לאחר מכן – 6/1 נקודת זיכוי לכל חודש. 2 נקודות זכות לשנה הנוספת (שנתיים וחצי מצטברות). 12 חודשים לאחר מכן – 1/12 נקודת זיכוי לכל חודש. נקודת זיכוי אחת לשנה האחרונה (שלוש שנים וחצי מצטברות). סה"כ: 42 חודשים – סה"כ 7.5 נקודות זיכוי.
עם אישור החוק יהיה החישוב: 12 החודשים הראשונים – 1/12 נקודות זיכוי לכל חודש. נקודת זיכוי אחת לשנה הראשונה. 18 חודשים שלאחר מכן – 1/4 נקודות זיכוי לכל חודש. 4.5 נקודות זיכוי לשנה וחצי נוספות (שנתיים וחצי מצטברות). 12 חודשים שלאחר מכן  6/1 נקודות זיכוי לכל חודש. 2 נקודות זיכוי לשנה נוספת (שלוש שנים וחצי מצטברות). 12 חודשים שלאחר מכן – 1/12 נקודות זיכוי לכל חודש. נקודת זיכוי אחת לשנה נוספת (4 שנים וחצי מצטברות). סה"כ 54 חודשים – סה"כ 8.5 נקודות זיכוי.​
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    לעולים שאין עבודה זה ממש מצחיק לתת נקודות מס (ל"ת)
    עלה ישן 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    גנב.
    יוספה 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דוברמן המאפיונר מצ'פר את הרוסים מכספי המיסים המטורפים. שיישרף הלוואי בשנתו.
    סגור
  • 5.
    מאיפה הכסף?
    גילי 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאיפה? ממני!!!! שעשיתי שלוש שנות אני שעושה מילואים
    סגור
  • 4.
    אנחנו משלמים פה מיסים מטורפים והם מקבלים הנחות (ל"ת)
    לייבו 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    ליברמן מנסה לצפר את הרוסים אז קוראים לזה עולים חדשים (ל"ת)
    עולים חדשים - רוסים 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • הרוסים עובדים כאן יותר מי כולם כולל עבודות ש
    מאיה 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אף אחד לא רוצה לקחת
    סגור
  • 2.
    עולים
    יהודה 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תהיה עליה גדולה אבל לא מאטיופיה זה בטוח חלאות רוסיות שאינם יהודים זה בטוח דואגים לבחירות זה בטוח יגיעו הזקנים והנכים זה בטוח הצעירים יברחו לקנדה אוסטרליה לאמריקה זה בטוח
    סגור
  • 1.
    נקודות זיכויי
    שי 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא פלא שהאחראים על החוק ,רוסים.הכל אינטרסים.שיעלו את קצבת הנכות לשכר מינימום נראה אותם.
    סגור