חדשות

ועדת הכספים אישרה: יחודש הצו המסייע בהקמת מיזמי תיירות ברחבי הארץ

הצו יגדיר מפת עדיפות לסיוע, במסגרתה נכנסים רוב אזורי הארץ, במטרה להגדיל את היצע חדרי המלון בישראל. משרד התיירות: "מאז 2016 סייענו להקמת למעלה מ-12,000 חדרי מלון". איגוד האטרקציות: "קוראים לכלול גם אותנו בתוך מפת העדיפות"
כפיר אדר | 
תיירות בארץ (צילום מגמת צילום, תיכון טכנולוגי נעמת, חדרה. זינה שיך-יוסף, מתוך אתר פיקיויקי)
ועדת הכספים אישרה היום (רביעי) את חידוש הצו לעידוד השקעות הון (קביעת תחומי אזורים מיוחדים לעניין מפעלי תיירות). מטרת הצו, המגדיר מפת עדיפות, במסגרתה נכנסים רוב אזורי הארץ, למעט תל-אביב-יפו והרצליה, לעודד כמה שיותר מיזמי תיירות, גם בפאתי או בסמיכות לערים הגדולות וכן בסמיכות לשדה התעופה בן-גוריון, באמצעות מענקי סיוע להקמתם.
הצו מסייע להגדיל את היצע חדרי האירוח בישראל, כך נציגי משרד התיירות הציגו כי מ-2016 ועד היום קמו למעלה מ-12 אלף חדרי מלון בזכות ההטבות. במשרד התיירות הציגו שהם צופים כי בעוד כ-4 שנים ביקושי התיירות בישראל יחזרו להיות כשהיו לפני משבר הקורונה, ונוכח כך שהקמת חדרי מלון והאירוח אורכת שנים, ובמטרה לצמצם את המחסור בחדרים, יש צורך משמעותי בחידוש הצו, שתוקפו הסתיים בסוף שנת 2019.
שרון מאיר, ממשרד התיירות הסביר: "מפת התיירות נקבעה ב-2016 והיא כוללת את כל אזורי הארץ למעט ת"א והרצליה, מפת האטרקציות נותרה אותה מפה שנקבעה קודם, והיא כוללת בעיקר אזורי פריפריה, מהתפיסה שאין צורך ליצור אטרקציות במרכז שהוא גם כך מבוקש, הוא אטרקציה בפני עצמו. יש מקומות שצריך עודד להגיע אליהם, לכן צריך ששם יהיה. עיקר התקציבים שלנו הולכים למלונאות. אטרקציות יכולות לקום גם בכוחות עצמם, זה לא עלויות של הקמת בתי מלון, למעלה מ-12 אלף חדרים הוקמו בעקבות הסיוע הזה, שמשמש להקמה, להסבה – של מתקנים שימשו למשרדים או לתעשייה ורוצים להסב למלונאות ולהשבה – של מלונות שנסגרו".
שרת התיירות, אורית פרקש הכהן: "זהו צו שפקע בסוף דצמבר 2019 ומאז לא חודש, וביקשתי שנחדש אותו. השקעות בבתי מלון הן השקעות מאתגרות, בהן אנשים ויזמים יקבלו את הכסף רק לאחר כל ההשקעה והבנייה רבת השנים והבירוקרטיה, מכאן החשיבות. מדינת ישראל לפני תקופת הקורונה הייתה במצב של חוסר בהיצע של חדרי הארחה וחדרי מלון. שנת 2019 הייתה שנת שיא בכניסת תיירים למדינה, ואני צופה שעם הסכמי השלום ובכלל עם הרצון של אנשים להתאוורר לאחר הקורונה אנחנו צריכים לנצל את התקופה, הנושא רלוונטי לכלכלה כולה במדינת ישראל, מדובר על העסקה של עשרות אלפי אנשים. מדובר בצעד תשתיתי, שממפה אזורים במדינת ישראל, שכל יזם שרוצה לבנות שם אנחנו רוצים לעזור לו. בכוונה לא נכללים שם אזורים שהשוק עושה את שלו, כמו ת"א והרצליה. לעניין האטרקציות - אנחנו מקיימים דיונים אינטנסיביים בימים האלה עם משרד הבריאות, לעניין מסעדות ואטרקציות. הייתה הרבה שרירותיות ביחס אליהם בסגרים, אנחנו פועלים לסדר זאת"
הנהלת התאחדות האטרקציות מסרה: "אנו רושמים היום הישג משמעותי עבור כל עסקי ענף האטרקציות, שזוכים לתמיכתו של משרד התיירות בזכות התערבותנו. לאחר שהופקרו מפרוץ המגיפה, שרת התיירות אורית פרקש הכהן מתקנת עוולה הרת אסון ופועלת לכך שביום בו ייפתחו האתרים של רשות הטבע והגנים, ייפתחו גם עסקי האטרקציות, שרובם הגדול נותר סגור מאז חודש מרץ. בנוסף, אנו מברכים על כך שמשרד התיירות הודיע בועדה כי עסקי האטרקציות זכאים לפיצוי כספי כשאר עסקי התיירות, מתוך תקציב של 300 מיליון שקל".
עוד מסרו: "בזכות שרת התיירות אורית פרקש-הכהן ושל יו"ר הועדה ינון אזולאי, שדחפו לכך, עסקי הענף שלנו זוכים לתקווה חדשה לאחר שספגו מכה כלכלית אנושה. כמו כן, תודתנו נתונה בראש ובראשונה לח״כ קרן ברק (ליכוד), יו"ר שדולת התיירות, שהציפה ופעלה ללא הפסקה על מנת לקדם את האפליה של תחום האטרקציות והביאה לכך שנושא להיות בקדמת הטיפול של שרת התיירות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה