בריאות

לאן נעלמו 33 מיליון שקלים השייכים לעובדים הזרים?

הועדה לעובדים זרים בכנסת קיימה היום דיון מעקב בנושא כספי הפיקדון של העובדים הזרים, המופקדים כדי לדאוג לרווחתם ובריאותם. משרד האוצר : "הסכום גדל ל-34 מיליון ובכסף עדיין לא נעשה שימוש"
מערכת ice | 
אבתיסאם שקד (צילום אבשלום ששוני פלאש 90)

 הועדה המיוחדת לעובדים זרים בכנסת, קיימה היום (שני) דיון מעקב בנושא שימוש בכספי הפיקדון שאין להם דורש, וניכויים מכספי הפיקדון של העובדים הזרים. משרד האוצר התבקש להציג לוועדה את תוצאות הבדיקה אודות אותם כספים המצטברים לסכום בגובה 33 מיליון שקלים, אשר נועדו למטרת רווחתם ובריאותם של העובדים הזרים, בין היתר לשירותי טיפול ותמיכה בתינוקות ופעוטות זרים חסרי מעמד אזרחי. 

"ברגע שהכספים מתקבלים אצלנו, אנחנו עושים בו שימוש לטובת רווחת העובדים הזרים וילדיהם. העברנו לאחרונה 940 אלף שקלים לטובת הקמת גנים לילדי העובדים, העברנו תלושי מזון והשתתפנו בתשלומים טיפול רפואי במהלך תקופת הקורונה". הסביר סגן האפוטרופוס הכללי, עו"ד בנצי פיגלסון.

אולם נראה כי בפועל לא נעשה שימוש בכספים, זאת כאשר לדברי נציג אגף החשב הכללי במשרד האוצר, אבי זלצמן, הסכום של כספי הפיקדון " גדל ל-34 מיליון , ובכסף עדיין לא נעשה שימוש. צוות בין-משרדי מיוחד הוקם לצורך כך ויתכנס בעוד כחודש. קבענו יעד להעברת ההמלצות עד סוף אוגוסט".
 

על פי נתוני מרכז המחקר והמידע של הכנסת, לאורך השנים ועד סוף 2021 ,הופקדו כספי פיקדון עבור למעלה מ-103 אלף עובדות ועובדים בסכום מצטבר של יותר מ-2 מיליארד שקלים. כ-10% מהעובדים (5,129 עובדות ועובדים) עזבו את ישראל ולא משכו כלל את הכספים בסכום המוערך ב-30 מיליון שקלים. זאת לעומת כ-%6 בלבד, מהעובדים אשר כספם נוכה בגין שיהוי ביציאה מישראל. .

עו"ד מיטל רוסו, מהמחלקה המשפטית ב"קו לעובד", סיפקה את אחד ההסברים בגינם הצטברו הכספים, מבלי שנעשה בהם שימוש: ״צריך לבנות מנגנון מוסדר שישלח התראות לאותם עובדים, חייבים להגיע אליהם. הנתונים מוצגים בעברית ואנגלית בלבד״, אמרה.
בתגובה יו"ר הוועדה, ח״כ אבתיסאם מראענה אמרה כי היא " דורשת  מרשות האוכלוסין מידע בנוגע למספר הבקשות שהוגשו ע"י  עובדי סיעוד, באשר לשיהוי ביציאה מהארץ בשל חוסר וודאות על המועד החוקי ליציאה מישראל בתקופת הקורונה. בדיונים רבים בוועדה עלה כי קיים בלבול רב באשר לשאלה על מי חלה תקופת ההתארגנות. לכן, יש לתת פתרון לקבוצה זו. מציעה כי כל מי שמתנהל מול הביטוח הלאומי צריך לקבל פטור מניכויים אלה".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה