בריאות

בצל הגל השישי: זו קופת החולים המובילה בישראל

לאומית שירותי בריאות מובילה בנושא הקורונה בשנה וחצי האחרונות, בסקר דעת הציבור של מכון ברוקדייל, שבחן את רמת השירות ותפקיד מערכת הבריאות, בשיעור שביעות רצון של 76% ממבוטחי הקופה – האחוז הגבוה ביותר מבין קופות החולים בישראל
מערכת ice |  9
קופת חולים לאומית (צילום פלאש 90/ יוסי זליגר, pexels)
בצל הגל השישי של מגפת הקורונה בישראל - סקר דעת הציבור של מכון ברוקדייל, שבחן את רמת השירות ותפקוד מערכת הבריאות, פורסם לציבור הרחב, מצביע כי לאומית שירותי בריאות מובילה מבין קופות החולים בתחום הקורונה בשנה וחצי האחרונות (הקופה שעשתה כמיטב יכולתה לתת מענה לצרכי הבריאות בתקופת הקורונה) עם שביעות רצון בשיעור 76% ממבוטחי הקופה.
ממצאים נוספים שעולים מן הסקר, שנערך בפעם ה-13 בין אוקטובר 2021 למרץ 2022, מצביעים על כך שמבוטחי לאומית שירותי בריאות מרוצים מאוד מקבלת ההתחייבויות מן הקופה, כמו גם מחוויית הבקשה בקלות רבה, וזאת בשיעור של 96%. כמו כן, לאומית שירותי בריאות מובילה גם בסקר שביעות הרצון של זמינות המענה האנושי עם 66% ומהתמורה בגין הביטוח המשלים והצדקת התשלום עבורו – 47%. שביעות הרצון מהרופאים היועצים בקופה עומדת על 84% בצוותא עם קופת חולים מכבי ועם מאוחדת.
 
מכון מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל עוקב מאז החלת חוק ביטוח בריאות ממלכתי ב-1995 אחר תפקוד מערכת הבריאות מנקודת מבטם של המבוטחים. המחקר ממומן בסיוע משרד הבריאות, ומלווה אותו ועדת היגוי שחברים בה נציגי משרד הבריאות, משרד האוצר, המוסד לביטוח לאומי, קופות החולים, ארגוני חולי ם והאקדמיה. הסקר בוחן את תפקוד מערכת הבריאות בכמה נושאים מרכזיים: רפואת המשפחה, רפואה יועצת, רפואה מרחוק, קופות החולים, רפואה דחופה, אמון במערכת הבריאות, ויתור על שירותי בריאות ופנייה אל מחוץ למערכת הציבורית.
הסקר נערך בשלהי תקופה של משבר בריאות עולמי והוא מציג תמונה מורכבת של דעת הציבור על רמת השירות ותפקוד מערכת הבריאות: לצד עלייה ניכרת בשביעות הרצון ממערכת הבריאות, שיעור המרואיינים שהביעו ביטחון בקבלת הטיפול הטוב והיעיל ביותר בעת הצורך אינו גבוה. כמו כן לצד שביעות רצון גבוהה משירותי הבריאות שניתנים על ידי קופות החולים, עדיין ישנם פערים בנגישות לשירותי בריאות בקרב מבוטחים בעלי מאפייני רקע שונים.
טל מנדל, ראשת חטיבת הלקוחות, לאומית שירותי בריאות: "לאומית גאה להתייצב בראש, מבין כל קופות החולים, כקופה שנתנה את המענה הטוב ביותר לצרכי הבריאות של מבוטחיה בתקופת הקורונה.  גם בתקופת מגפה וגם בשגרה לאומית מצטיינת במתן שירות ולראייה, המובילות בשביעות הרצון הגבוהה של לקוחותיה, בהשוואה ללקוחות יתר הקופות, בדירוג זמינות המענה האנושי, התמורה מהביטוח המשלים, קבלת ההתחייבות מהקופה וחוויית הבקשה בקלות רבה ועוד. אנו בלאומית מחויבים לשמירה על בריאות לקוחותינו, פועלים לשיפור מתמיד של חווית הלקוח וגאים במקצועיות ובמסירות יוצאת הדופן של עובדי הקופה".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    אין שום גל הפעם נימרוד
    חן לוי 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא היתעללו בנו שנים
    סגור
  • 7.
    הגיוני
    דקלה 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שצריך לבדוק שביעות רצון ביחס למספר המבוטחים .... פר זמינות השירות וטיבו. סך הכל כולם תלויים במשרד הבריאות וחלוקת תקציבים פר קפיטה. הרווחים ממכירת ביטוחים נוספים. והכי חשוב אנושיות. ללא תלות באיזו קופה אתם מבוטחים
    סגור
  • 6.
    לא מדוייק
    משה 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 4
    אני בכללית מאז ומתמיד.כללית היא הקופה הגדולה בישראל ולא יתכן שיעשו השוואה מי נותן שירות יותר טוב במצבי חירום.זה לא עובד ככה בכלל תעשו לפי גודל הקופה ולא לפי השירות שהקופה קטנה.כללית נתנה שירות מעולה בקורונה וגם בכלל בשיגרה יום יומית
    סגור
  • 5.
    הקישור ל'סקר' מוביל לסקר מנדטים... (ל"ת)
    סתם אחד 06/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    לא מחליפה
    ורד אזרן 06/2022/19
    הגב לתגובה זו
    5 0
    את הקופ"ח שלי לאומית באף מקום אחר,השירות,המסירות,הרופאים מהשורה הראשונה והאכפתיות.לא נתקלתי בשום קופה כזו.רק בריאות
    סגור
  • 3.
    כללית שרותי בריאות
    יוספה 06/2022/19
    הגב לתגובה זו
    3 2
    לא שירות ולא נעליים. בקופ"ח כללית שם יש רק משכורות גבוהות בשמיים ושירות על הפנים
    סגור
  • 2.
    בריאות הנפש
    יחיאל ש. 06/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האם זה מקרה שהסקר לא עוקב אחר שביעות הרצון בתחום בריאות הנפש?
    סגור
  • בריאות הנפש בלאומית
    יוספה 06/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    השירות יחסית סביר. אבל אם אתה מגיע עם פטיש תקבל תור למחר
    סגור
  • 1.
    הפרקליטות ועמרי מניב (ל"ת)
    יחיאל ש. 06/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור