בריאות

הרעלת המזון באילת: הכשלים שנמצאו במטבח המלון

משרד הבריאות מפרסם את תוצאות ביקורת התברואה שנעשתה לאחר הדיווחים על חשד להרעלת מזון שתקפה כחמישה עשר אורחים שסעדו בחדר האוכל. אלו הממצאים
מערכת ice |  2
מלון דן אילת (צילום סיון פרג')
אחרי החשדות להרעלת מזון שהתעוררו לאחר אשפוזם של 15 אורחי המלון, משרד הבריאות מפרסם תוצאות ביקורת תברואית שנעשו במטבח המלון. הביקורת נערכה ע"י הח"מ בהשתתפות ד"ר מאיה
הממצאים התרכזו בתנאי התברואה במטבח שכן בזמן הביקורת לא נערכו שירותי הגשה בחדר האוכל. מצרכי מזון שנבדקו בביקורת ובהם רטבים, מוצרי בשר, ביצים ועוד, היו בתוקף. בזמן הביקורת כל חדרי הקירור וההקפאה ומקררים תפקדו כנדרש, לא נמצאו חריגות טמפרטורות.
עוד מדווחים ממשרד הבריאות כי הפעילות במטבח בוצעה בהתאם למדורי עבודה הקיימים, לא נמצאה הצטלבות בין מזון גולמי ומזון מוכן. באשר לטיפול במזון - חדרי קירור והקפאה מופעלים בהתאם לייעודם, ונמצא כי נשמרת הפרדה בין המוצרים.
מעט כשלים נמצאו בחדר הקירור המיועד למזון חלבי גולמי (מוצרי חלב באריזת ספק) ובו הוחזקו גם שתי עגלות עם מזון חלבי המוכן להגשה. מזון המאוחסן בחדרי הקירור היה מכוסה.
באחת ממכונות הקרח נמצא כלי שלא ייעודי למילוי וכן כפות למילוי קרח הוחזקו מעל המכסים במכונות קרח, שרשראות חיבור עם סימני חלודה. דווח כי המטבח היה נקי, פרט להצטברות שומן בתקרה מנדפת במטבח החם.
בסיכום הדו"ח צויין כי על צוות המלון להקפיד על אחזקת מאכלים החלביים מוכנים להגשה בחדר קירור מיועד לכך ועל ניקוי יסודי של מערכת הנידוף במטבח החם.
 

לא פחות מ-15 אורחים התלוננו על כאבי בטן עזים והם פונו לבית החולים יוספטל בעיר. על פי הפרסום, האורחים טענו כי סעדו בחדר האוכל ולאחר מכן חשו ברע, כאשר חוו סימפטומים של כאבי בטן עזים.
 
על פי כהן, שניים מבין ה-15 כבר פונו ליוספטל לקבלת טיפול, עוד אחת פונתה למיון בקופת החולים. משרד הבריאות הגיע בעקבות התקרית למלון כדי לבדוק את המזון ואסף דגימות מהאוכל בחדרי האוכל.
על פי משרד הבריאות, נבדק החשד אם אכלו במלון עצמו או במסעדה מחוץ למלון. המלון מסר בתגובה: "פועלים בצמוד לנציגי משרד הבריאות, נלקחו דגימות מהמזון שהוגש לאורחים על ידי חברה חיצונית ואנו ממתינים לתוצאות. המלון בתפוסה מלאה ולכן מדובר כרגע רק לחשד".
ממלון דן אילת נמסר: "אנו מצרים מאוד על שכמה מאורחי המלון נזקקו לטיפול. לפי המידע שיש בידינו מדובר ב-15 אורחים. שלחנו דגימות מהמזון לבדיקה ואנו נמצאים בקשר שוטף עם משרד הבריאות. המלון נמצא בתפוסה מלאה ואנו מאחלים בריאות לכולם".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    15?
    אחד שיודע 07/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא יודע מי משקר המלון או הכתב אבל היו הרבה יותר אחד שיודע
    סגור
  • 1.
    רוב התלונות הגיעו משם
    תבדקו את הבריכה 07/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ייתכן שלא 'מו מספיק כלור במים והבריענ מזוהמת, עובדה היא שהרבה ילדים חלו, הם המבלים בבריכה העיקריים, לדעתי הבעיה היא שם
    סגור