מדדים ומחקרים

פריצת דרך: נמצאה השיטה להאטת ההזדקנות

מחקר חדש מאנגליה הצליח לפענח מהם הצעדים שניתן לנקוט ובאילו תאים צריך לטפל כדי להאט את הזדקנות הגוף האנושי. אלו כל הפרטים והצפי של פיתוחם של טיפולים מותאמים 
מערכת ice | 
קשיש (צילום pixabay)
המרדף אחרי נעורי נצח מתנהל כיום בעיקר באמצעות רכישה והתנסות בעשרות, אם לא מאות ואלפים, של מוצרי טיפוח הנושאים על שמם את המושג 'אנטי-אייג'ינג'. אך בפועל, מסתמן כי אולי בעתיד לא יהיה צורך בתכשירים שכאלו, היות וחוקרים מאוניברסיטה בלונדון הצליחו לפענח כיצד יש לנהוג בתאים המתחדשים בגוף כדיי להאט את ההזדקנות הטבעית של אנשים ואפילו עכברים.
 
החוקרים מסבירים כי בכל תא ותא במערכת החיסון האנושית ישנו קצה בשם "טלומר". הקצוות הללו מגנים על הכרומוזומים והתאים בגוף ואפילו משמשים בתור מה שנקרא "שעון הזדקנות". משמע, הם שולטים בכמות הפעמים שתא יכול להתחלק או להכפיל את עצמו. 
ככל שתא מתחלק ומוכפל כך אותם הקצוות נהיים יותר ויותר קצרים, עד שהם מגיעים לסוף בו הגוף נפטר מהם, או שהם נשארים בגוף ובכך עלולים לגרום לסרטן, מחלות, זיהומים ועוד מגוון מצבים המתלווים להליך הטבעי של הזדקנות הגוף האנושי.
 
ההברקה העיקרית של המחקר היא כי התגלה שאם תתבצע העברה מלאכותית של אותם הקצוות, שהיא בעצם מעין תקשורת ביולוגית בין תאי דם לבנים, יהיה ניתן להאריך את חיי הקצוות פי 30 ובכך בפועל נוכל להאט את הופעתן של תופעות הקשורות בהזדקנות.
יחד עם זאת, מדובר בממצאים ראשונים בתחום מחקר שהחל דרכו רק לפני כ-40 שנה ולכן אין ספק כי ישנו זמן רב עד שיתבצעו בדיקות ויומצאו השיטות הנכונות שיוכלו לבצע תהליך שכזה בבטחה. יחד עם זאת, מדובר בתגלית מרעישה שעלולה להוות פתח למחקרים רבים ופריצות דרך חסרות תקדים עבור המין האנושי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה