בריאות

מכה לרופאים בישראל: זה הסכום שבו התרומה תסבך אותם

משרד הבריאות פרסם את חובת דיווח על תרומות בתחום הבריאות לשנת 2022,  בסכום מצטבר העולה על 2,500 שקל בשנה, כך על פי הודעה לציבור הרופאים, רוקחים, חוקרים, חברות מסחריות וגופים העוסקים בתחום הבריאות

מערכת ice |  2
רפואה (צילום vecteezy)
סעיף 40 א' לחוק ביטוח בריאות ממלכתי העוסק בחובת דיווח על תרומות בתחום הבריאות, מחייב כל "תורם" כהגדרתו בחוק ,שהעביר תרומה לגוף העוסק בתחום הבריאות בסכום כלשהו או שנתן לרופא, רוקח או חוקר בתחום הרפואה או הבריאות תרומה בסכום מצטבר העולה על 2,500 שקל בשנה, לדווח על התרומה.
כמו כן, חייבים בדיווח כל גוף נתרם העוסק בתחום הבריאות שקיבל מתורם תרומה בסכום כלשהו וכן רופא, רוקח או חוקר בתחום הרפואה או הבריאות שקיבל מתורם תרומה בסכום מצטבר העולה על 2,500 שקל בסך הכל.

על כל גורם החייב בדיווח לרבות רופא, רוקח או חוקר בתחום הרפואה או הבריאות לדווח כנדרש בסעיף 40 א' לחוק. הדיווח יימסר עד ליום 1 במרץ 2023, ככלל הדיווחים לפי הסעיף יימסרו עד ליום 1 במרץ בכל שנה. הדיווח יכלול את מלוא התרומות חייבות הדיווח שניתנו או נתקבלו בידי המדווח בשנה הקלנדרית שקדמה לשנת הדיווח. הדיווח יתבצע באופן ממוחשב, באמצעות מילוי טופס דיווח מקוון אשר יהיה זמין באתר האינטרנט של משרד הבריאות החל מ-1.1.2023, הסברים מפורטים לגבי אופן מילוי הטופס המקוון יופיעו באתר.
כמו כן, הדיווח יחול הן על תרומות שהועברו אל הגורם החייב בדיווח במישרין והן על תרומות שהועברו אליו באמצעות צד שלישי, לרבות חוגי ידידים, אם היו חייבות בדיווח אילו הועברו אל הגורם החייב בדיווח במישרין. זאת, מבלי לגרוע מחובת הדיווח של הצד השלישי, כשהיא חלה עליו במישרין לפי החוק.
אם, מסיבה כלשהי, לא הצליח הגורם החייב בדיווח להעביר את הדיווח, עד תום מועד הדיווח באופן מקוון, עליו לדאוג לכך כי הדיווח יגיע למשרד הבריאות, בצורת מסמך לא אלקטרוני הערוך לפי הטופס המקוון, תוך ציון התקלה בשלה לא בוצע המשלוח באופן מקוון. גם טופס זה יהיה זמין באתר המשרד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ברור, חייבים לגרד מקורות כספיים כדי לפרנס את הפרזיטים (ל"ת)
    מירי 12/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    האם זה חל על ''התרומה ''
    מיקו 12/2022/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    של פייזר למטרד הבריאות? איך ייתכן שחברות פארמה ''תורמות'' עשרות מליוני דולרים כל שנה למשרד הבריאות. יש לאסור כל תרומה של חברת תרופות לרופאים, בתי חולים, קופות חולים, אגודות רופאים ובטח ובטח מטרד הבריאות. כל קשר כלכלי בין חברת פארמה למשווקי הפארמה אסור ופסול.
    סגור