בריאות

האטרקציה האהובה בפארק הירקון בתל אביב נסגרת: זו הסיבה

בהמשך למאבק ארוך ומורכב של סגן ראש עירית ת"א וראש סיעת "חי - חילונים ירוקים", הממונה של תחום איכות הסביבה, קיימות ובעלי חיים בעיר, ובתמיכת אלפי תושבי העיר ופעילים למען רווחת בעלי החיים, הוחלט על סגירת פינת החי בפארק הירקון והעברת בעלי החיים למקומות בטוחים ומתאימים להם
מערכת ice |  2
תל אביב (צילום זאב שטיין מאתר פיקיוויקי)
בהמשך למאבק ארוך ומורכב של סגן ראש עירית ת"א וראש סיעת "חי - חילונים ירוקים", הממונה של תחום איכות הסביבה, קיימות ובעלי חיים בעיר, ובתמיכת אלפי תושבי העיר ופעילים למען רווחת בעלי החיים, הוחלט הבוקר (שלישי) על סגירת פינת החי והעברת בעלי החיים למקומות בטוחים ומתאימים להם.
ראובן לדיאנסקי, סגן ראש עיריית ת"א שיזם ופעל למען סגירת פינת החי: "לאחר מאבק ארוך ועיקש אני שמח ונרגש להודיע כי המכלאה שבפארק הירקון תיסגר בשבועות הקרובים. מדובר בהישג חשוב מאוד והמשך ישיר לפעילותי שכבר צלחה והובילה לפני מספר שנים לסגירת מתחם הצפארי והגן הזואולוגי בדרום ת"א ולשיחרור בעלי החיים מאותם מקומות ומניעת קליטת בעלי חיים חדשים".
בעקבות דיונים שהתקיימו בעיריית ת"א, ביוזמת סגן ראש העיר לדיאנסקי, הוחלט על סגירת המתחם הותיק בו כלואים יעלים, איילים, טווסים, נימיות, ברווזים, יונקים קטנים ועוד אשר ממוקם בשטח פארק הירקון שצמוד לשכונת בבלי. 
לדיאנסקי:"במשך שנים נאבקתי, יחד עם תושבים ופעילים על סגירת מכלאות חיות בפארק הירקון. חברת גני יהושע ועיריית ת"א לא צריכות להחזיק מכלאות לחיות. כליאת חיות בכלובים ובמכלאות למען בידורם של בני אדם זה משהו שצריך לעבור מן העולם. אני גאה להוביל לכך שעיריית ת"א היא העיר הידידות ביותר לבעלי חיים בישראל. אני מודה לאלפי התושבים והפעילים שנתנו רוח גבית לסגירת פינת החי ולראש העירייה חולדאי."
הפינוי ייערך בשבועות הקרובים, בשיתוף פעולה של כל הגורמים ובתיאום עם רשות הטבע והגנים. בעלי החיים יועברו למקומות מרווחים, המתאימים לצרכיהם ותוך שמירה על שלומם. לפני כחמש שנים נסגר ופורק מתחם הצפארי בפארק הירקון בו הוחזקו במשך כ-23 שנים בעלי חיים ובעיקר בעלי כנף מסוגים שונים ולפני שנים ספורות, נסגר גם הגן הזואולוגי העירוני, בו הוחזקו חיות בר ארץ ישראליות, שהיה ממוקם בדרום העיר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כל הכבוד לכם!
    דפנה 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקווה שסגירת המכלאות של בעלי החיים בפארק כוללת את כולן
    סגור
  • 1.
    מכלאת החיות בבלי
    אורני 02/2023/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כן סתם התעללות בחיות במקום כזה קטן אבל לא לפרק את המכלאה לשמור אותה לאותם מטורפים שיושבים בממשלה ורוקמים מזימות איך לחסל את.הדמוקרטיה
    סגור