בריאות

משרד הבריאות באזהרה חמורה: הרחצה בחוף הזה אסורה

?משרד הבריאות מודיע על אזהרת רחצה בחוף השקט בחיפה, זאת בעקבות קבלת תוצאות מיקרוביאליות חריגות שנמצאו בבדיקות איכות מי הים
מערכת ice | 
חוף מזוהם (צילום unsplash)
משרד הבריאות מודיע על אזהרת רחצה בחוף השקט בחיפה, זאת בעקבות קבלת תוצאות מיקרוביאליות חריגות שנמצאו בבדיקות איכות מי הים. אזהרה זו תקפה עד להודעה חדשה. הרחצה מותרת בחופים המוכרזים בלבד.
אגב, רק לאחרונה , לפי נתוני מדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה, רק 71.2% מהחופים הפתוחים בישראל (החופים הבלתי מוכרזים) מדורגים כנקיים מאוד או כנקיים במדד הראשון של ספטמבר 2023. מדובר בירידה ביחס לנתון אשתקד שעמד על 90% מהחופים נקיים. עד כה, במסגרת תגבור אכיפת ניקיון בחופים של תכנית "חוף נקי", דווחו 346 פעולות אכיפה עם 678 שוטרים, חולקו 3,458 קנסות, מתוכם 1,045 קנסות בתחום הניקיון.

הרשויות החופיות הנקיות ביותר (בעלת ממוצע ציון נקי מאוד) היו במדד זה נתניה ובת ים. רשויות בעלות ציון ממוצע בינוני: חיפה, טירת הכרמל, מטה אשר, עמק חפר, הרצליה ואשקלון. ניקיון החופים הוא באחריות הרשויות החופיות. "הירידה ברמת ניקיון החופים הפתוחים מראה שעדיין יש מקום רב לשיפור, ושאל מול מאמצי הניקיון נמשכת הכנסת כמויות משמעותיות של פלסטיק לשימוש חד פעמי לחופים", אומר פרד ארזואן, סגן מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה.
שנת 2023 היא השנה ה-18 של תוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה. מטרתה למזער את מפגע הפסולת החופית והימית בישראל ולפעול לניקיונם של החופים והים על פי מחויבות בין-לאומית, לטובת הסביבה והציבור בישראל. "נמשיך לתמוך ברשויות המקומיות החופיות במקביל למניעה במקור שנדרשת מהציבור, כך שלא תגיע פסולת פלסטיק לחופי הים. ביחד נשמור על החופים שלנו נקיים ויפים", הוסיף ארזואן. 
החל מ-1 ביולי המשרד להגנת הסביבה מסייע לרשויות החופיות ברחבי הארץ בתגבור פעולות האכיפה לשמירה על ניקיון החופים במסגרת תוכנית "חוף נקי" של המשרד. הסיוע ניתן באמצעות תגבור כוח הפיקוח על-ידי שוטרי משטרת ישראל, אשר מלווים את הפקחים מטעם הרשות החופית בפעולות הפיקוח ואכיפה, במטרה ליצור הרתעה מול משליכי פסולת בחופי הים וכן לצמצם את הנזק לסביבה החופית והימית. במסגרת פעילות האכיפה, המלכלכים בחוף עלולים להיקנס בסכום של עד 750 שקל על השלכת פסולת בשל הרגישות הגבוהה של החופים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה