בריאות

זק"א בשטח: הפעילות למציאת שרידי הגופות מעוטף עזה נמשכת

שישה מתנדבים מהקהילה היהודית במקסיקו, המבוגר שבהם בן 70, הגיעו לישראל על מנת לסייע לאנשי הארגון בעבודתם הקשה. המהלך יצא לפועל בתמיכת קרן היסוד. המתנדב יוסי לנדאו סיפק עדות קשה: "ראינו רכבים שרופים עם האנשים שלא הצליחו להיחלץ מתוכם, למחבלים היה זמן לחטט בכיסים של הגופות"
מערכת ice | 
המשלחת היהודית ממקסיקו מסייעת למתנדבי זק"א (צילום באדיבות זק"א)
שישה מתנדבים מהקהילה היהודית במקסיקו בין הגילאים 29 ל-70 הגיעה לישראל, על מנת לסייע לאנשי זק"א בעבודה הקשה ביישובי עוטף עזה. מדובר במשלחת של הסוכנות היהודית במימון ותמיכה של קרן היסוד, שתסייע בתקופה הקרובה לאנשי זק"א במרכז לזיהוי הנעדרים בלהב 433, באיסוף הממצאים מבתיהם של תושבי העוטף והבאתם לקבורה ובניקוי של ציוד אישי של נרצחים לפני החזרתו למשפחות.
מדובר במשלחת ראשונה מסוגה של אנשי הקהילה היהודית ממקסיקו, שעברה בעבר את ההכשרה המקצועית של זק"א. בקרוב עתידה להגיע משלחת נוספת כדי לסייע בעבודה הרגישה. מתנדב זק"א יוסי לנדאו, סיפק עדות קשה לזוועה של יום שבת ה-7 באוקטובר. "כשהגענו לשדרות עוד שמעו יריות ברחוב. זה היה אזור מלחמה לכל דבר. שוטרים וחיילים צעקו לנו להתכופף".
  
"ראינו פצועים נאבקים על חייהם", לנדאו המשיך לתאר. "הדבר הראשון שעשינו היה לנסות לעזור להם ככל הניתן והצלחנו לסייע למספר פצועי ירי. רבים מאיתנו ראו אירועים רבי נפגעים, טיפלנו בעבר באירוע של 45 הרוגים בבת אחת וחשבנו שזה השיא. אני אישית הייתי מסביב לעולם ושרדתי את מתקפת ה-11 בספטמבר, נכחתי בחילוצים באסונות טבע, הייתי בזירות קשות פיצוצים ושריפות. אבל דבר כזה לא ראיתי מימי". 
 
 
"ראינו רכבים שרופים עם האנשים שלא הצליחו להיחלץ מתוכם. כשטיפלנו בגופות, היה ניכר שרוב הנרצחים נורו בגב או בצד, כמעט אף פעם לא מלפנים. למחבלים אפילו היה זמן לחטט בכיסים של הגופות, למצוא כסף וחפצים יקרי ערך. מדובר באחד האירועים הקשים ביותר שנכחתי בהם בחיי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה