בריאות

הקורונה חוזרת לחיינו? זו האזהרה החריגה של בתי החולים

בזמן שרוב המדינה עסוקה במלחמה בעזה, חוזרת הקורונה לחיינו, בבתי החולים מדווחים על עלייה חדה במספר המונשמים הנמצאים במחלקות לאור העלייה בתחלואת מחלות החורף כמו שפעת וקורונה, לקראת גל הקור הצפוי בסוף השבוע בבתי החולים מזהירים מפני אחוזי התחסנות נמוכים
מערכת ice |  2
בדיקת קורונה (צילום freepik)
לאור המלחמה הנערכת בשלושת החודשים האחרונים בארץ, נעלמה מעט הקורונה מחיינו, אך בימים האחרונים מזהירים בבתי החולים מפני עלייה חדה במספר המונשמים במחלקות עקב מחלות כמו שפעת וקורונה, האופייניות לחורף. לקראת גל הקור הצפוי בסוף השבוע מומחים מזהירים מפני אחוזי התחסנות נמוכים. עיקר התחלואה נעמדת בשפעת, RSV וקורונה.
נכון ל-13 בינואר מספר המאומתים עם שפעת עמד על 113 אנשים, 365 מקרים של RSV ו-243 מקרים של קורונה, אך מדובר בנתונים שגדלו מאד מאז. בנוסף לאנשים הגרים בקרבת בתי החולים, נמצאים גם אזרחים אשר פונו מבתיהם במהלך המלחמה ומעמיסים על בתי החולים.
כזכור לפני שבועיים הודיע משרד הבריאות על נגיף שמשתולל יותר מקורונה ושפעת ביחד, המשרד הודיע על עלייה ניכרת באשפוזים כתוצאה מהידבקות בנגיף RSV בשיעור גבוה יותר מנגיף השפעת במהלך חודש דצמבר, כך עולה מנתונים שנתקבלו מאת המרכז הלאומי לבקרת מחלות (מלב"מ) ICDC - במשרד הבריאות במסגרת דו"חות ניטור נגיפי הנשימה, שהוא הוציא בנוגע לנתוני חודש דצמבר האחרון.
 
על פי נתונים אלה עבור חודש דצמבר האחרון, עולה כי בשבוע 48 (תחילת חודש דצמבר האחרון) דווחו 115 מקרי אשפוז מ-RSV, לעומת 10 מקרי אשפוז משפעת ו-37 מקרי אשפוז מ- COVID-19 (קורונה). בשבוע 49  דווחו 145 מקרי אשפוז מ-RSV, לעומת 7 מקרי אשפוז משפעת ו-47 מקרי אשפוז מ- COVID-19 (קורונה). בשבוע 50 דווחו 170 מקרי אשפוז מ-RSV, לעומת 14 מקרי אשפוז משפעת ו-67 מקרי אשפוז מ- COVID-19 (קורונה).
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    קורונה = שפעת עונתית
    אין קורונה. יש שפעת 03/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    די כבר עם הקורונה וההפחדות. אם שלושה חטדשי מלחמה חיסלו את הקורונה בחורף, אז הקורונה הזו היא המצאה של בעלי אינטרסים. יש לזכור שמשרד הבריאות כבר הודה שלא היו מתים מתחת גיל 50 בכל תקופת הקורונה
    סגור
  • 1.
    התקשורת עסוקה 24\7 להגיד שאין קורונה. אבוד עכשיו
    dd 01/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מי שקורא את זה ויש לו שכל. תלבשו מסיכות טובות (לא הזבל הכחול)
    סגור