בריאות

משרד הבריאות מדווח: תן נגוע בכלבת נמצא בצפון, כיצד יש להתנהל?

משרד הבריאות פרסם הודעה רשמית כי אותר תן נגוע בכלבת במושב רמת צבי אשר במועצה אזורית גלבוע. שני אנשים שנחשפו לתן הנגוע, הופנו לקבלת טיפול מונע נגד כלבת 
מערכת ice |  1
תן בישראל (ארכיון) (צילום תומר נויברג/פלאש 90)
לאחר שמשרד הבריאות קיבל היום (חמישי) הודעה כי אותר תן נגוע בכלבת במושב רמת צבי במועצה אזורית גלבוע, דווח כי שני אנשים שנחשפו לתן הנגוע במחלה, הופנו לקבלת טיפול מונע נגד כלבת.
בעקבות כך, משרד הבריאות פרסם הודעה רשמית על אופי ההתנהלות הראוי בחשיפה לתן נגוע בכלבת: "אנו מבקשים מכל מי שהיה במגע או שבעלי החיים שברשותו באו במגע באזור האירוע עם בעל החיים הנגוע או בעל חיים משוטט, בין התאריכים 26.12.2023 עד 09.01.2024 כולל, לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות עפולה".
מלבד זאת, ציין משרד הבריאות כי יש לפנות למוקד הטלפוני של לשכת הבריאות בעפולה או ללשכת הבריאות הקרובה למקום המגורים, בכדי לקבל טיפול מונע. במידה והגופים המצוינים לא עובדי בשעות הפעילות המתאימות, משרד הבריאות ציין כי יש לפנות לחדר המיון בבית החולים הקרוב למקום המגורים.
הוראות נוספות שמשרד הבריאות מסר לנגועים במחלת הכלבת, מתקשרות להורים. על פי ההנחיות, על ההורים לברר עם ילדיהם האם באו במגע עם בעלי חיים חשודים, באם התשובה היא חיובית, יש לפנות ללשכת הבריאות בדחיפות. מלבד זאת, ציין משרד הבריאות: "על בעלי חיות מחמד ליצור קשר עם הווטרינר הרשותי, לצורך וידוא מצב חיסונם".
בנוסף לכך, מסר משרד הבריאות: "מי שננשך או נשרט על ידי בעל חיים, לשטוף באופן מיידי את האזור במים זורמים וסבון, לחטא בחומרי חיטוי ולגשת ללשכת הבריאות לבדוק האם יש צורך בקבלת טיפול מונע נגד כלבת".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מכה של תנים גם בצפון תל אביב. למגר לפני אסון (ל"ת)
    בגשד 02/2024/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור