חדשות

בחירות 2021: מירב כהן עוברת ליש עתיד; רפי פרץ פורש מהבית היהודי

השרה לשוויון חברתי הודיעה כי החליטה לעזוב את המפלגה לטובת זו של יאיר לפיד ונימקה: "מלאת הערכה לגנץ, אך דעותינו חלוקות". בימים האחרונים עזבו שורת חברים את המפלגה המתפרקת, שעלולה להימחק מתחת לאחוז החסימה. גם יו"ר הבית היהודי החליט לפרוש 
שרון טל |  1
רפי פרץ, מירב כהן (צילום פלאש 90/יונתן סינדל)
הדרמות הפוליטיות לא פוסקות מלהגיע: יו"ר מפלגת הבית היהודי רפי פרץ הודיע היום כי הוא עוזב את המפלגה: "אני מודיע כי בבחירות הקרובות לא אוביל את מפלגת הבית היהודי, ולא אתמודד על הנהגת המפלגה בפריימריז הקרובים. בחירת מנהיג חדש לבית היהודי והתחדשות פני המפלגה הם צורך השעה", נמסר בהודעה. 
בצלאל סמוטריץ' הגיב וכתב: "הרב רפי ראוי להערכה גדולה על התייצבותו לדגל לפני כשנתיים ועל תרומתו רבת השנים למדינת ישראל. אני מאחל לו הצלחה גדולה. ראויה הציונות הדתית לבית פוליטי אחד ומאוחד שישא בגאון את דגליה, ערכיה, ומפעליה, וידע להכיל את הגוונים השונים בה. חבריי במרכז הבית היהודי, זה הזמן לאשר ולממש את הסכם המיזוג שנחתם בין המפלגות לפני הבחירות האחרונות, לבחור הנהגה מוסכמת ומשותפת, ולהביא בשורת אחדות גדולה.
מירב כהן עוברת מכחול לבן ליש עתיד 
השרה לשוויון חברתי מירב כהן הודיעה היום (שלישי) על עזיבתה ממפלגת כחול-לבן של בני גנץ למפלגת יש עתיד בהובלתו של יאיר לפיד לקראת הבחירות במרץ 2021. כהן שנחשבת לשרה עם פרופיל גבוה, צפויה להשתלב בצמרת יש עתיד בבחירות הקרובות.
בהודעה שמסרה מירב כהן לחבריה כתבה: "יודעת שאת חלקכם זה לא מפתיע, כי ניהלנו על זה שיחות לא מעטות בתקופה האחרונה. אני מלאת הערכה לכל אחד ואחת מכם ולכל פעילי כחול לבן, ומודה על התקופה המרגשת ומאתגרת מאוד שעברנו יחד בשנתיים האחרונות. חשוב לי מאוד להביע את הערכתי ואת אהבתי הגדולה לבני. הגענו לנקודה בה דעותינו חלוקות אבל זה לא גורע דבר מהערכה שלי כלפיו".
התגובות להצטרפותה של מירב כהן לא איחרו להגיע. ירון אברהם, כתב הכנסת של חדשות 12 הגדיר את הצטרפותה כ"שיחוק ענק של לפיד", בעוד בועז גולן מערוץ 20 הימני ראה בכך הזדמנות נוספת לתקוף את יו"ר כחול לבן: "גם מירב כהן.... ועכשיו גנץ, זה שהיה כוכב השמאל (כמה שמצביעיו חיו בסרט), מחפש מזוודה לריבוי התיקים שבהם הוא מחזיק. אבל מה אכפת לו? רק לביבי אסור". היו כאלו שאף האשימו אותה על כך שישבה עם נתניהו למרות התחייבותה שלא כחלק מחברותה בכחול לבן, ואף העריכו כי תעשה זאת שוב. 
הסקרים מנבאים לכחול לבן מנדטים על גבול אחוז החסימה, מה שהוביל בימים האחרונים לפרישתם של חברים רבים: שר החוץ גבי אשכנזי שהחליט לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים, אבי ניסנקורן שחבר לרון חולדאי, עינב קאבלה, יזהר שי, אסף זמיר, רם שפע, מיכל קוטלר ומיקי חיימוביץ'. 
האכזבה הגדולה מכחול לבן, ויותר מכך הסקרים הקודרים, הובילו את הח"כים המכהנים להבין שעתידם הפוליטי לוט בערפל ועליהם לפעול מהר אם ברצונם להמשיך ולהשפיע אם לא מכחול לבן, אז ממקום אחר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רק לביבי אסור...
    גל 01/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי אולי הוא בתפקיד רה"מ (תפקיד רב אחריות ממילא) ובאופן כללי מנוע בגלל תיקיו הפליליים. רק נזכיר שיכול להיות שר בכמה תיקים. זה לא מהווה בעיה.
    סגור