חדשות

הדרה במהדורה: באיזה ערוץ יש הכי פחות ייצוג לפוליטיקאיות?

בחירות בשנת 2021 ולמרות שמתמודדות ברשימות לכנסת לא מעט נשים הייצוג של פוליטיקאיות באולפנים נמצא  בשפל, מי הערוץ שנותן הכי פחות ייצוג לפוליטיקאיות ומה המצב ביחס לגברים? 
עמיאל ירחי | 
נשים ערוצים (צילום קשת 12, רשת 13 וערוץ עשר)
הדרה 2021, פחות משבוע לבחירות והנושא הכמעט יחיד באולפנים הוא הבחירות, אלא שלא כולם מופיעים באולפנים בצורה שווה, בדיקה מיוחדת מעלה נתונים מדאיגים, על פי הנתונים בכל ערוצי התקשורת ממעטים לתת במה לפוליטיקאיות בזמן שפוליטיקאים גברים מסוקרים המון בכל האולפנים, מי הערוץ שהכי מדיר פוליטיקאיות?

מבדיקה שערכה  חברת יפעת מחקרי מדיה עבור שדולת הנשים בכנסת ופורסמה בעין השביעית עולה כי ערוץ 20 נתן בשבוע האחרון הכי מעט ייצוג לפוליטיקאיות, רק כ-7% מהאורחים הפוליטיים בערוץ הם נשים לעומת 93% גברים, בכל הערוצים הייצוג לנשים נמוך, לצורך ההשוואה ערוץ הכנסת מוביל בייצוג נשי באולפן אבל עומדים גם הם על 19% בלבד.
בין המתחרות קשת ורשת נרשם יתרון קל לרשת 13 שמובילה על המתחרה באחוז אחד עם כ17% אחוז הופעות תקשורתיות של פוליטיקאיות, עדיין גם בערוצים המסחריים מדובר בייצוג נמוך משמעותית מהייצוג של פוליטיקאים גברים. הפוליטיקאית המובילה בייצוג בתקשורת היא מירב מיכאלי שנמצאת במקום השלישי ביחס לכל הפוליטיקאים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה