חדשות

רוצחו של ג'ורג' פלויד הגיש בקשה למשפט חוזר, מה גרם לו לעשות זאת?

השוטר לשעבר דרק שובין טוען כי בית המשפט לא הכריע את התיק בצורה הוגנת, כאשר גם התעלם מבקשתו לשנות את מקום המשפט, עתה הוא מבקש שההליך יבוצע מחדש כדי שיוכרע לדבריו בהגינות
כפיר אדר |  1
דרק שובין (צילום יוטיוב)
השוטר לשעבר דרק שובין, שהורשע בחודש שעבר ברצח של ג'ורג' פלויד לפני כשנה, במה שהצית את תנועת המחאה "חיי השחורים חשובים", הגיש הלילה (בין שלישי לרביעי) בקשה לקיום משפט חוזר.
לטענתו של שובין, הוא לא זכה למשפט הוגן בשל הפרסום הציבורי של הפרשה וההד שנגרם ובית המשפט לא מילא את חובתו כאשר לא נענה לבקשתו לשנות את מקום המשפט כדי שההשפעה על קיום ההליך תקטן. 
הבקשה גם מתייחסת לחשיפה כי אחד המושבעים תועד כשהוא משתתף במצעד בוושינגטון בשנה שעברה ולובש חולצה שעליה נכתב "תורידו את הברך מהצוואר שלנו" וגם "חיים שחורים נחשבים".
כזכור, שובין דרך על צווארו של העצור השחור וגרם למותו בחנק, הורשע בסעיף החמור ביותר - רצח. ‏גזר הדין יינתן בעוד כ-8 שבועות פסק השופט כאשר הוא עשוי לעמוד בפני עונש מאסר מקסימלי 40 שנות מאסר, כאשר על פי ההערכות בסופו של דבר הוא צפוי ל10-15 שנים בכלא.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חסר ישע
    חוויאר 05/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שוטרים ואנשים כמו השוטר הרוצח אינם נוצרים ביום אחד. הם הולכים ונבנים בהדרגה ובמסכת של התעללויות ,ביצוע פשעים בחסות החוק, ברוטאליות שהולכת ומעצימה המותירה שובל של קורבנות. מפגש של איש חוק עם אזרח ובשל פערי הכוחות ממצבת את השוטר ככל יכול ומולו אזרח חסר ישע. התעללות שוטר באזרח הינה התעללות בחסר ישע תוך ניצול לרעה של כח המשרה ועוד עבירות אותן ניתן לייחס לשופט. כשם שהשוטר נובר בעברם של המושבעים יש לנבור בעברו כאיש מתעלל ולהאשימו במידה וימצאו מקרים נוספים בהם הוא היה מעורב.
    סגור