חדשות

שתי הרוגות באשקלון, נתניהו: "נגביר את עוצמת התקיפות"

לאחר מטח כבד על יישובי הדרום במהלך שעות הלילה המאוחרות, אשדוד ספגה פגיעה קשה בצהריים, גם אשקלון, שם פגיעה בבניין הביאה לאבידות בנפש. נתניהו: "החמאס יקבל מכות שהוא לא ציפה להן"

מערכת ice |  2
מבצע שומר חומות (צילום אדי ישראל תומר נויברג פלאש 90)
לילה לא שקט עבר הלילה (בין שני לשלישי) על ישובי הדרום. ישראל תחת התקפה מאסיבית של טילים מרצועת עזה ובסך הכל כ-250 טילים נורו במערכה הנוכחית תוך יממה בלבד. Ice עושה לכם סדר עם כל האירועים המרכזיים.
ברחבי הארץ, אזורים ערביים רבים עם ונדליזם וזריקת אבנים והצתות, תוך כדי עידוד לחמאס בעקבות ירי הטילים. ראש הממשלה נתניהו בהצהרה: "החמאס יקבל מכות שהוא לא ציפה להן".
במקביל לשם המבצע הישראלי 'שומר החומות' שהוחלט לרגל יום ירושלים, הפלגים הפלסטינים בעזה פרסמו את שם המבצע הצבאי שלהם: "חרב ירושלים", "سيف القدس", כך דיווח מוחמד מג'אדלה.
 
האירוע החמור של המערכה הגיע בסביבות השעה 15:00, כאשר פגיעה ישירה בבניין בשכונת הסיטי באשקלון הביאה לשני הרוגים ששהו בדירה שספגה את הרקטה. צה"ל הגיב בירי מאסיבי ברצועה והודיע על חיסולו של ראש המערך הרקטי של חמאס. ‏עוד לפני כן, 'צבע אדום' בלי הפסקה על ישובי עוטף עזה: מטחים כבדים של רקטות לעבר שדרות ושער הנגב. נשמעו יירוטים, אך רקטה נפלה סמוך לבית נוסף באשקלון וגם באשדוד. נגרם נזק לרכוש.
בעקבות הפעולה, חיל האוויר תקף כעת ברצועה מחסנים ואתרים לייצור רקטות במוקד. תקיפות שבדרך כלל גם יוצרים פיצוצי משנה גדולים הדף והרבה נזק במקביל בדקות האחרונות מטח רקטות לעבר שער הנגב. בסך הכל דווח על 130 מטרות אותם תקף צה"ל.
 
במהלך השעה 5:00 בבוקר החל מטח כבד על אשקלון ובכל כמה דקות נשמעה אזעקת 'צבע אדום'. בעקבות פגיעה ישירה בבית באשקלון פונו לבית החולים ברזילי 6 נפגעים, מתוכם 4 בני משפחה אחת - שני הורים ושני ילדים בני 6 ו-12. מצבו של האב בן ה-40 מוגדר בינוני עד קשה, כשהוא סובל מפגיעת ראש. יתר בני המשפחה ושניים נוספים בני 82 ו-63 נפצעו באורח קל. בצד השני של הגדר דווח על כ-20 הרוגים עד כה ומאות פצועים.
ביקורת חריפה ביותר נשמעה על התנהלות הערבים בערים המעורבות ובמיוחד בלוד וברמלה. בשתי הערים שבכל יום רגיל נחשבות למעוז לדו קיום, נרשמו הפרות סדר חמורות, ערבים רגמו אוטובוס באבנים ברמלה והציתו שתי ישיבות ובתי כנסת. בלוד המתפרעים הניפו דגלי אש"ף ותלו אותם ברחובות, פעלו באלימות נגד אזרחים יהודים וניסו לפרוץ לשכונות יהודיות, וגם חיבלו בבתי כנסת ובמתקנים משטרתיים.
 
ינון מגל כתב על כך: "הסיבה לפרעות, לאלימות ולהרמת הראש של הערבים היא שהם הרגישו חולשה פוליטית מתמשכת והריחו אפשרות ממשית שנתניהו יפול בתמונה: בית כנסת ברמלה". ראש עיריית לוד תקף: "אני מגנה בכל תוקף את אירועי האלימות של צעירים ערבים מלוד וקורא להרגעת הרוחות בעיר ולהימנע מלהיגרר לפרובוקציות. המשטרה מטפלת כעת בהפרות הסדר ותביא את הפורעים על עונשם במלוא החומרה. נפעל באפס סובלנות כלפי גילוי אלימות ופגיעה בביטחון הציבור, תוך שמירה על סמלי השלטון והמשילות בלוד!".
בסביבות השעה 10:00, אחרי כשעה של שקט, הירי חודש על יישובי עוטף עזה, כאשר נשמעו שתי אזעקות בנחל עוז. צה"ל חזר לתקוף ברצועה. חוליית משגרי נ"ט של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה חוסלה. בסביבות השעה 13:00 החל מטח כבד מעזה והטילים הגיעו לאשדוד בעשרותיהם. הטילים מתקרבים לאזור המרכז.
 
החשש הגדול כעת הוא שבלוד המצב יגיע להסלמה חסרת תקדים בין התושבים הערבים ליהודים על רקע הלוויתו של ההרוג מההפגנות אמש שנורה על ידי יהודי שחש סכנה לחייו. תושבים דיווחו על הודעות מטרידות מצד ערביי העיר שאיימו לצאת עם נשקים לרחובות ולסגור חשבון.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ביבי... "מר בטחון"... זו המשמרת שלך. הפקרות.
    טאטא 05/2021/11
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אתה מתעניין קצת במה שקורה בדרום, או שאתה עסוק בישיבות עם עורכי הדין שלך? תתבייש!
    סגור
  • 1.
    " בלוד וברמלה.שבכל יום רגיל נחשבות למעוז לדו קיום"
    לכאורה 05/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    משפט שמסמל את כל ניתוק מהמציאות של השמאל הישראלי. מה דעתכם לצאת מהמדושנות המפוטמת שלכם וללכת לחיות כמה ימים בלוד אחרי שהמצב "ירגע"? שתבינו מה המקולקל-נורמאל שנכפה על האזרחים שאתם כה אוהבים לשנוא ולהשפיל עם ססמאות על "דו קיום" ו "שכנות טובה" ?
    סגור