חדשות

יאיר רביבו: "נחצה קו אדום, מעשי שנאה חמורים"

ראש עיריית לוד על אירוע הירי: "מצער שהגענו למצב בו תושב חש מאויים על חייו ומשתמש בנשק חם", אך למרות המהומות בעיר לא הורה על העלאת האכיפה: " הנחתי לסדר ולשקם את כל הנזקים שנגרמו"
מערכת ice |  3
ראש עיריית לוד, עו"ד יאיר רביבו (צילום דוברות עיריית לוד)
ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, מתייחס היום (שלישי) לאירוע הירי בלוד ולמהומות בין הערבים ליהודים בעיר: "לוד נמצאת בשעות אלו באחד הרגעים המאתגרים שלה", כתב רביבו בפוסט אישי בחשבון הפייסבוק שלו.
כזכור, אתמול החלו התפרעויות של ערבים ברחבי העיר כאשר במהלך האירועים אף נורה ערבי למוות, ומעצר היהודי גרר ביקורות קשות מימין ומשמאל. מזכ"ל שלום עכשיו לשעבר, יריב אופנהיימר שיתף סרטון מהאירוע וטען אזרחים שלוקחים נשק, יורדים לרחוב ויורים אש חיה "הוא לא מתכון לרגיעה ולא סמל לגאווה". עוד הוסיף אופנהיימר: "אפילו סמוטריץ' כבר מודה שאת הירי אמש בלוד צריך לחקור. הגיבוי האוטומטי שנותנים כאן לקבוצת אזרחים שיצאה מהבתים עם נשקים וירתה אש חיה לעבר ערבים מביך. אתם מוזמנים למחוק".
 
איש התקשורת שמעון ריקלין הגיב על הנעשה בחריפות: "מכל הפורעים הרבים בלוד. איש לא נעצר. היחידי שנעצר הוא יהודי שניסה להגן על חייו וכעת מואשם ברצח. הערב אשדר מלוד את התוכנית שלי בערוץ 20 כדי לספר את הסיפור של העיר הזו. וכמחאה על התנהגותה המבישה של משטרת ישראל. בשבע מתחילים".
"הדרך שלנו במלחמה הזאת בפשיעה ובאלימות, היא בהמשך הבנייה והפיתוח בלוד"
ראש עיריית לוד כתב על האירועים: "בוקר עצוב לכולנו בלוד, 70 שנות דו-קיום וחיים משותפים נרמסו במחי יד ע"י צעירים פורעים ערבים ברצף אירועי פוגרום, השחתה, ונדליזם, פגיעה בסמלי שלטון, ניפוץ שמשות והשלכת בקבוקי תבערה לעבר בית העירייה החדש שרק בשבוע שעבר נכנסנו אליו, נזקים אדירים במוזיאון הפסיפס שבו הושקעו עשרות מיליוני שקלים, שריפת בתי כנסת, תלמוד תורה, עשרות רכבים, שריפת מכולות אשפה, השחתת דגלי ישראל וחמור מכך הורדת דגל ישראל והנפת דגל פלסטין, בליל פרעות שהביא לפציעתם של שוטרים ותושבים שמצאו עצמם נצורים. אין ספק שנחצה קו אדום בעוד שכלל לא מובן מאיפה זה בא בכלל, לא היה דבר שהצדיק מעשי שנאה כה חמורים אלה".
על מקרה הירי הוסיף רביבו: "לצערנו, בלהט האירועים נורה צעיר תושב העיר למוות והמשטרה בודקת את נסיבות המקרה. מצער שהגענו למצב בו תושב חש מאויים על חייו ומשתמש בנשק חם, בהיעדר מענה מהיר של כוחות הביטחון שלא הספיקו להגיע בגלל ריבוי זירות במקביל".
ראש העיר הנחה לפעול לשקם את הנזקים והעברת מסר לפורעים אך לא הוסיף שהורה על יד קשה והעלאת כוח השיטור: "העיר לוד נמצאת בשעות אלו באחד הרגעים המאתגרים שלה. לפנות בוקר הנחתי לסדר ולשקם את כל הנזקים שנגרמו, כדי להעביר מסר ברור לפורעים הקיצוניים, שלא נאפשר להם לשבש את חיינו. נמשיך בעשייה בנחישות, לא נוותר ולא נתייאש. הדרך שלנו במלחמה הזאת בפשיעה ובאלימות, היא בהמשך הבנייה והפיתוח בלוד, בהמשך דבקות בעקרונות וערכים, בהמשך בניית קהילה משגשגת, ובהמשך גינוי ומאבק עיקש בפשע והאלימות. אנחנו חזקים והעיר לוד חשובה לנו, נשנס מותניים ונצעיד את העיר לעתיד טוב יותר".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ל יאיר רביבו יש אחריות על מה שקורה
    אחד העם 05/2021/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יאיר רביבו מנסה לרחוץ בנקיון כפיו. אבל האמת היא שהוא טובל ושרץ בידיו! יאיר רביבו הוא מתנחל בלוד. גם לחילוניים הוא מראה - אם כי בעדינות - מאיפה משתין הדג
    סגור
  • 2.
    עוד פעם הערב-רב הזה יריב אופנהיימר?
    רם 05/2021/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זבל גדול.
    סגור
  • 1.
    אני מאחל ליהודי הגלותי יריב אופניימר שאם יש עוד יהודי ש (ל"ת)
    יוחאי 05/2021/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור