חדשות

עדכונים חיים: חוסל מפקד הקומנדו הימי של החמאס, תינוק בן 8 חודשים נפצע באשקלון.

מספר נפגעים באירוע דריסה בדרך שכם בירושלים. ביידן והרמטכ"ל האמריקאי חותרים לסיום המבצע, אחרי בוקר שקט חודש ירי הרקטות לעוטף עזה. נתניהו לפני כניסת החג: "פגענו במערך המנהרות, בתשתיות, מפקדות והכל תוך ניסיון לצמצם למינימום פגיעה בחפים מפשע"

מערכת ice |  1
נקודת הנפילה בנתיבות (צילום צילום מסך טוויטר)
לאחר לילה כבד של מטחים ואזעקות ברחבי הארץ, המשיך צה"ל במבצע כאשר לפי דיווחים פלסטיניים בוצעו עשרות תקיפות מהאוויר, ביניהם גם על משרדו וביתו של מנהיג חמאס ברצועה יחיא סנוואר.  לאחר הלילה המשיכו הרקטות במשך הבוקר, כאשר נשמעו אזעקות ברחבי נחל עוז ומרחב לכיש. 
כוחות הביטחון ממשיכים באכיפה בערים המעורבות ובמהלך הסופ"ש לא נרשמו התפרעויות בלוד, אך כן בוצעו שריפות רכוש בעסקים של יהודים בעיר. על פי דיווח בגלי צה"ל, נמנעה הגעתם של עשרות ערביי מזרח ירושלים באוטובוסים ללוד כאשר המשטרה הצליחה לחסום את האוטובוסים ולשלוח אותם בחזרה.
 
צה"ל תקף במהלך השבת יעדים שונים ברצועת עזה. ברמת גן מת אדם מפגיעה ישירה בבית. סיומו של מבצע שומר החומות עדיין לא נראה באופק. במהלך השבת תקפו כוחות חיל האוויר בעזה את ביתו של סגן מנהיג חמאס חליל אל-חיה. בעקבות כך הונחו תושבי עוטף עזה להישאר במרחבים מוגנים עד להודעה חדשה.
זמן קצר לאחר התקיפה נורו מטחים כבדים לאיזור הדרום, השפלה ולמרכז הארץ, רקטה שנורתה פגעה בבית ברמת גן וגבתה את חייו של אדם אחד. חיל האוויר תקף במהלך השבת גם את ביתו של יסר מבאשר, שמשמש כמג"ד קרארה של חמאס בחאן יונס, ואת ביתו של עאזי טמאעה, מח"ט מחנות המרכז של חמאס בדיר אל בלח.
מצה"ל נמסר כי "הבתים שימשו כתשתיות צבאיות של הארגון. פגיעה בתשתיות אלו מהוות פגיעה ביכולות הצבאיות של ארגון הטרור חמאס". בנוסף תקפו כוחות צה"ל מגדל רב קומות שמשמש את כלי תקשורת בעזה.

הפגיעה ברמת גן צילום: Gili Yaari /Flash90
תקיפות אלו מגיעות בעקבות המטחים הכבדים שנורו למרכז הארץ בצהורי השבת  שמהווה את מקבץ הירי הנרחב ביותר ששוגר מהרצועה, לפחות במהלך סוף השבוע.
בתוך כך שוחח נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עם ראש שהממשלה בינימין נתניהו. ראש הממשלה עדכן את הנשיא בהתפתחויות ובפעולות שישראל נקטה וכן בפעולות שישראל מתכוונת לבצע. נתניהו הודה לנשיא על התמיכה הבלתי מסויגת של ארה״ב בזכות שלנו להגן על עצמנו והדגיש בשיחה כי ישראל עושה הכל כדי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים וההוכחה לכך היא שבמגדלים בהם יש יעדי טרור שמותקפים ע״י צה״ל הם מפונים מבלתי מעורבים.

תקיפות עזה ברצועה. צילום: Rahim Khatib/Flash90
בתוך כך, ארצות הברית לוחצת להגיע לסיום המבצע בעזה בהקדם האפשרי. חמאס מתעקש לרשום לעצמו הישג כלשהו, כאשר בשיחות עם מצרים שהציעה מתווה שבו בשלב ראשון יופסק הירי הרקטי על ישראל וצעד שני יהיה סיום ההתקפה על עזה, הם מבקשים נסיגה של ישראל מהר הבית או הישג אחר שיוכלו להציג במקרה של הפסקת אש.
בתוך כך, ‏משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי מספר ההרוגים ברצועה מתחילת ההסלמה עלה ל-174. מספר הפצועים עומד על 1,200. אחרי בוקר שקט יחסית ללא מטחי ירי, שוגרה רקטה בסביבות השעה 10:30, צה"ל הפציץ בתגובה ברצועה. ‏שר הביטחון גנץ נפגש עם עם האדי עמר, שליח ארה"ב לאזור, שהגיע כדי לקדם מהלכי רגיעה בין ישראל וחמאס.
 
בסביבות השעה 12:30 נורה מטח כבד לאיזור אשדוד, אשקלון וישובי דרום השפלה, גם לכיוון נתיבות היה ירי ונרשמה נפילה אחת בעיר ליד המרכז המסחרי, בשני המקרים לא דווח על פגיעה בנפש. עוד קודם לכן תושבים בעוטף עזה התבקשו להשאר בבתים בשל חשש לחדירת כטב"מ.
הקבינט המדיני ביטחוני התכנס אחר הצהריים בקריה בתל אביב כדי לדון בהמשך מבצע ''שומר החומות''. ראש הממשלה נתניהו מקיים הערכת מצב מיד לאחר ישיבת הקבינט, בהשתתפות שר הביטחון, הרמטכ״ל והצמרת הביטחונית. לישראל נודע כי נותרו לה ימים אחרונים של הגיבוי המלא כאשר הצפי הוא שבמהלך השבוע הקרוב היא תהיה תחת לחץ אדיר לסיים את המערכה, כאשר גם האפיפיור פרנציסקוס קורא לסיום המערכה בין ישראל לחמאס. "המוות המיותר של חפים מפשע לא מתקבל על הדעת. כל כך הרבה נפגעים, ביניהם ילדים - אנשים רוצים להרוס את העתיד במקום לבנות אותו".
בינתיים, תינוק בן 8 חודשים נחבל קלות באשקלון בעת שאמו מיהרה למרחב מוגן. הוא הובא לטיפול בבית החולים ברזילי. בסביבות השעה 14:15 נרשם ירי נוסף אל עבר עוטף עזה ושדרות, בתגובה לוחמי צה״ל וכלי טיס של צה"ל תקפו שלוש עמדות שיגור נוספות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. 
לפני כניסת החג נודע כי בתקיפות צה"ל חוסל מפקד הקומנדו הימי של החמאס. בשעה 17:15 התקבלו דיווחים על אירוע דריסה בדרך שכם בירושלים שכתוצאה ממנו מספר נפגעים. המחבל נוטרל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אתר פח. נזכרתם שיש מלחמה? (ל"ת)
    בבבב 05/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור